Markteffect: 'Humor in marketing: Wanneer ben je spot on en wanneer sla je de plank mis?'
- B2b
- 30 mei 2023 @ 08:48
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InterviewEvenementOnderzoekMarketing
- 30 mei 2023 @ 08:48
- Nanny Kuilboer
Hoofdsponsor van Nima Marketing Day marktonderzoekbureau Markteffect verzorgt ook een van de vele sessies op donderdag 15 juni in DeFabrique in Utrecht. Michael Petit en Bas de Vries, respectievelijk Manager Marketing & Client Consultant en Client Consultant, gaan het hebben hebben over de kracht van humor in marketing.
Uit onderzoek blijkt dat commercials en marketingboodschappen die humor bevatten, beter blijven hangen en zorgen voor een hogere merkvoorkeur. ‘Voor marketeers is het een gevoelig punt; wanneer ben je spot on en wanneer sla je de plank mis? En wat zijn do’s & don’ts? Op basis van een aantal goede voorbeelden en misperen, cijfers uit marktonderzoek en de wetenschap bieden we de bezoeker een aantal concrete tips.
Markteffect: ‘Humor is vaak een kwestie van durven, doen en daarna consistent doorvertalen’
‘Markteffect is al jaren trotse partner van Nima Marketing Day en de sessies die het best blijven hangen en waar je het meest van leert, zijn vaak de sessies die op een leuke en luchtige manier enkele concrete take-outs meegeven. Dat is ook ons doel, waarbij we een combinatie maken tussen inzichten uit onze eigen onderzoeken en voorbeelden uit de praktijk. Het wordt een leuke sessie!’ En waarom mag echt niemand jullie sessie missen, behalve dan dat het een leuke sessie wordt? ‘Elke marketeer heeft ermee te maken: hoe kan ik humor op de juiste manier inzetten? Het is vaak een kwestie van durven, doen en daarna consistent doorvertalen, maar ook de fit met je merk en identiteit is van groot belang. Humor gebruiken in marketing is niet voor elke organisatie een goed idee, dus als je iets wilt leren over de impact die humor heeft op merkperceptie, de manier waarop sommige bedrijven dit succesvol hebben geïmplementeerd en wat je vooral niet moet doen, dan mag je deze sessie niet missen!’
Petit is als Marketing Manager verantwoordelijk is voor onder meer de branding en marketingstrategie. Vanuit zijn rol als consultant adviseert hij daarnaast diverse organisaties op het gebied van strategische marketing en marktonderzoek. Petit werkt voor merken als Ajax, Haribo, INretail, Sligro en ICI Paris XL, en doet daarnaast veel onderzoek naar de podcastmarkt in Nederland.
De Vries helpt bedrijven op basis van marktonderzoek strategisch inzicht te verkrijgen. Met behulp van zijn achtergrond in bedrijfskunde adviseert hij onder meer GoodHabitz, ASML, Nationale Postcode Loterij, Renewi en Bitvavo.
N I M A M A R K E T I N G D A Y 2 0 2 3
Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht.
Reserveer hier uw ticket.
Meer informatie via nimamarketingday.nl.
Lees ook: Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023 tijdens NMD
Lees ook: Hoe zet je als B2B-bedrijf een nieuw merk in de markt?
Lees ook: John Kivit van Multiscope: 'Marketeer zou directe contact met doelgroep moeten koesteren'
Lees ook: Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
Lees ook: Arnoud Schonis van Eredivisie: 'Hoe een digitale voetbalcompetitie opnieuw geboren werd'
Lees ook: 'De Volksbank meet ook op vertrouwen en liefde'
Lees ook: Pit&Pit: 'Internationalisatie is een logische strategie als je als Belgisch bedrijf wilt groeien'
Lees ook: Keynote Richard de Hoop: 'We moeten anders gaan samenwerken om futureproof te blijven'
Lees ook: Kruidvat en DVJ Insights: 'Van prijsvechter naar hartendief'
Lees ook: Keynote Peeter Verlegh: 'Welke effecten heeft merkactivisme op consumenten, werknemers en investeerders?
Lees ook: Tambr en Typhoon: ‘Muziek is een fantastische illusie’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024
- Hoe Mediahuis miljoenen... 28-11-2024
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024