Tambr en Typhoon: ‘Muziek is een fantastische illusie’

Tambr en Typhoon: ‘Muziek is een fantastische illusie’
  • B2b
  • 24 mei 2023 @ 08:18
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketingEvenement

Glenn de Randamie aka Typhoon en oprichter Tambr Sonic Branding Willemijn van Hussen nemen een van de keynote-presentaties voor hun rekening tijdens Nima Marketing Day. In gesprek met Van Hussen over de kracht van woorden en muziek.

Waarom is Tambr sponsor van NMD?
Nima Marketing Day is natuurlijk een toonaangevend evenement, georganiseerd door een betrokken team van professionals met een neus voor relevante onderwerpen en vooraanstaande sprekers. Geen enkel ander marketingevenement benadert het karakter van NMD, want ondanks de grootte blijft het karakter van dit event op de een of andere manier kleinschalig en gezellig. TEDx meets buurtborrel. Inhoudelijk én vermakelijk dus en daarom een passend evenement om onze naam aan te verbinden.

Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Allereerst houden we natuurlijk heel erg van ons vak en verspreiden ons geloof in sonic branding maar al te graag. Dat slaat gelukkig aan en daardoor wordt het belang van een solide audiostrategie door steeds meer merken onderkend. Het vak wordt volwassen en dat betekent dat veel marketeers op zoek zijn naar manieren om audio een vaste plek te geven in hun marketingmix. De vraag neemt dus toe en dan helpt het als je via een groot podium als NMD in één keer al die nieuwsgierige marketeers kunt bereiken.

Waarom is Nima Marketing Day zo’n belangrijke dag voor marketingminnend Nederland?
Behalve de onvermijdelijke keycords is er echt geen enkel cliché van toepassing op dit evenement. NMD biedt scherpe inhoudelijke sprekers, ruime gelegenheid om collega’s te ontmoeten én is gewoon heel goed geregeld. Een speeltuin voor marketeers.

Waarom mag niemand jullie keynote missen en wat hoop je dat de bezoeker mee naar huis neemt?
Wij geloven dat elk merk recht heeft op een eigen muzikale identiteit. Of je nou een start-up bent in tandenborstels of een internationale speler in vleesvervangers. We ervaren muziek ook als iets magisch, waardoor het voor menig marketeer een ongrijpbaar onderwerp blijft. Dat is niet erg, maar als je op een praktische manier aan de slag wilt met sonic branding - en dat wil je - dan loont het om iets van dat mysterie te ontrafelen. En dat is precies wat we gaan doen!

Hoe belangrijk is muziek voor een merk en wat doet muziek met een mens?
Muziek is een fantastische illusie. Een illusie die elke willekeurige combinatie van geluidsgolven kan omtoveren in een superkracht die ons doet lachen, herinneren en omarmen. Het is dan ook geen verrassing dat de verwerking van muziek nauw verwant is met spraak. Je zou kunnen zeggen dat muziek de poëtische vertaling is van een tekstuele boodschap. Muziek geeft ruimte voor interpretatie, waardoor luisteraars zelf een deel van het verhaal gaan invullen. Door daarmee te spelen komt je boodschap dubbel zo krachtig aan.

En wat IEDEREEN natuurlijk wil weten: gaat Typhoon rappen?
Dat zouden jullie wel willen weten hè? 😊

DE KRACHT VAN WOORDEN EN MUZIEK
Glenn de Randamie en Willemijn van Hussen gaan tijdens hun keynote in op de kracht van muziek en woorden. Waar Van Hussen de nodige theoretische onderbouwing geeft vanuit het brein en marketing, laat De Randamie je voelen hoe en waarom woorden en muziek er zo toe doen. Van Hussen: ‘Woorden en muziek, we gebruiken ze allemaal, maar wat je zegt, hoe je iets overbrengt en hoe het klinkt, maken verschil. Op naar een beter en mooier klinkende wereld, voor iedereen.’

TYPHOON
Muzikant en taalkunstenaar Glenn de Randamie, beter bekend als Typhoon, gaat samen met het publiek op zoek naar verbinding, inclusie en perspectief met als doel om mensen bij elkaar te brengen. Hij doet dit met levendige anekdotes, ondersteund met spoken word-voordrachten en muzikale optredens.

WILLEMIJN VAN HUSSEN
Willemijn van Hussen is als econoom, pianist en oprichter van Tambr Sonic Branding in staat om verbindingen te leggen tussen muziek, brein en marketing.

N I M A  M A R K E T I N G  D A Y  2 0 2 3
Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht.
Reserveer hier uw ticket.
Meer informatie via nimamarketingday.nl.

Lees ook: Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023 tijdens NMD
Lees ook: Hoe zet je als B2B-bedrijf een nieuw merk in de markt?
Lees ook: John Kivit van Multiscope: 'Marketeer zou directe contact met doelgroep moeten koesteren'
Lees ook: Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
Lees ook: Arnoud Schonis van Eredivisie: 'Hoe een digitale voetbalcompetitie opnieuw geboren werd'
Lees ook: 'De Volksbank meet ook op vertrouwen en liefde'
Lees ook: Pit&Pit: 'Internationalisatie is een logische strategie als je als Belgisch bedrijf wilt groeien'
Lees ook: Keynote Richard de Hoop: 'We moeten anders gaan samenwerken om futureproof te blijven'
Lees ook: Kruidvat en DVJ Insights: 'Van prijsvechter naar hartendief'
Lees ook: Keynote Peeter Verlegh: 'Welke effecten heeft merkactivisme op consumenten, werknemers en investeerders?

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken