Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'

Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
  • Food-en-retail
  • 24 feb 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementMarketing

Andres Neira de Back en Bas Post, respectievelijk Marketing Directeur Center Parcs Europa en Marketing Directeur Nederland en België, verzorgen samen één van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2023: ‘Het nieuwe Center Parcs: de evolutie van de vakantie dichtbij’. Een korte kennismaking met beide sprekers.

In 1967 lanceerde Piet Derksen het eerste vakantiepark van Nederland. 55 jaar later keert Center Parcs met een hernieuwde merkpositionering en een compleet nieuwe visuele identiteit terug naar zijn roots. De nieuwe strategie bestaat uit vernieuwing van de parken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland met de nadruk op de verbinding tussen mens en natuur, duurzame ervaringen en lokale projecten. Andres Neira de Back en Bas Post zijn verantwoordelijk voor de nieuwe positionering van het merk in Europa. Dit traject delen zij tijdens hun presentatie op Nima Marketing Day 2023.

Wat gaat jullie presentatie bijdragen aan de inzichten van de bezoekende marketeers?
We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd waarbij onze natuur de leidraad was. Van investeringen in het product tot hoe we de mensen in onze organisatie hebben meegenomen, van strategische verankering tot visuele identiteit. Een rijk verhaal waar iedere marketeer van mag leren! Marketing vanuit het hart van de organisatie.

Met welke bureaus hebben jullie samen gewerkt?
Design Studio heeft de nieuwe merkidentiteit verzorgd, daarnaast hebben Ogilvy Amsterdam en Mindshare de lokalisatie en merkcampagne/mediainkoop voor hun rekening genomen.

Wat is voor jullie de grootste marketinguitdaging voor 2023?
De uitdaging voor komend jaar is om onze merkbeleving nog verder te versterken en uit te breiden. Door onze nieuwe positionering niet alleen de basis te laten zijn van onze nieuwe visuele identiteit, maar ook echt door te voeren in alle ervaringen en contacten die onze gasten hebben met het merk. Met de ambitie om het aantal contactmomenten tussen ons merk en de consument nog verder uit te breiden.

N I M A  M A R K E T I N G  D A Y  2 0 2 3
Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht.
Reserveer hier uw early bird-ticket.
Meer informatie via nimamarketingday.nl.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken