Lemz overgenomen door Havas Group
- Bureaus
- 4 nov 2016 @ 13:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieVerkoopReclame
- 4 nov 2016 @ 13:36
- Redactie Bureaus
Havas Group neemt het Amsterdamse reclamebureau Lemz over. Lemz werd opgericht in 2000 en was in 2014 nog ‘2nd best independent agency in the world’ op het Cannes Festival of Creativity, onder meer vanwege de Sweetie-campagne. Het Lemz-team bestaat uit 45 medewerkers en werkt voor klanten als Ikea, Nederlandse Loterij, verzekeraar CZ, Greenchoice en pensioenfonds PFZW.
Lemz wordt samengevoegd met het eveneens in Amsterdam gevestigde Havas Boondoggle. De naam van het fusiebureau wordt Havas Lemz. Willem van der Schoot, ceo van Lemz, zal het 80 medewerkers tellende bureau leiden.
Yannick Bolloré, ceo van Havas Group: 'We are very excited to welcome Lemz to the Havas family. The Dutch market is one of the most international and dynamic markets in Europe and many of our key clients are based in The Netherlands. Lemz’s agile organizational model fits perfectly with our Together strategy; we share the same values which include innovation, entrepreneurship, generosity and unfailing commitment to our clients. Combining our strengths will allow us to better achieve our mission to create meaningful connections between people and brands.'
Willem van der Schoot, ceo van Lemz: 'Over the past two years we carefully explored our options to become part of a bigger group and to increase our creative impact. We found in Havas a strong meeting of minds. It is a huge opportunity for Lemz, its talents and clients to benefit from the strategic advantages of a world leader in communications and its global resources. We will be better together.'
Lees ook: MarketingTribune-interview met Mark Woerde (Lemz) over Sweetie.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes