SHAKE koppelt organisaties aan creatief jong talent
- Bureaus
- 13 jan 2017 @ 09:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Nieuwkomers
- 13 jan 2017 @ 09:58
- Sjaak Hoogkamer
Stichting SpinAwards lanceert SHAKE, een programma dat jong talent op hoog strategisch niveau laat werken aan innovatieprojecten bij organisaties. Het gaat om uitdagende vraagstukken, waarbij deze organisaties een frisse en creatieve kijk op innovatie goed kunnen gebruiken. RTL en DELA stappen als eerste in.
Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter Stichting SpinAwards en een van de aanjagers van dit nieuwe initiatief: ‘Organisaties zitten momenteel midden in een digitale transformatie. Jonge talenten kunnen een grote bijdrage leveren door mee te denken over belangrijke vraagstukken en door organisaties te helpen met de veranderende mentaliteit die nodig is om de komende jaren succesvol te zijn. We shaken de boel letterlijk door elkaar: deelnemende organisaties gaan in de leer bij jonge talenten.’
In deze eerste editie van SHAKE worden net afgestudeerden en laatstejaars studenten in de gelegenheid gesteld om samen te werken aan innovatieprojecten bij RTL en DELA. Het gaat hier om vraagstukken die voor de toekomst van deze organisaties van wezenlijk belang zijn. De jonge toptalenten werken samen in multidisciplinaire teams van vijf personen en worden bijgestaan door topspelers uit hun vakgebied om zo een kickstart te geven aan hun carrière.
Edward van Wingerden, Manager Innovatie bij DELA heeft een duidelijke visie op het inzetten van jong talent binnen de organisatie: ‘Binnen ons innovatieteam kunnen we leren van jonge mensen met een frisse blik. Samen komen we tot echte oplossingen voor serieuze problemen. De jonge talenten die meedoen zitten in een cruciale fase in hun leven en wij kunnen ze leren hun kwaliteiten op professioneel vlak in te zetten en klaar te maken voor hun toekomst.’
Vernieuwde mentaliteit
Stephan Fellinger: ‘Traditioneel zien we de “meester- leerling filosofie”, waarbij de ervaren generatie de jonge generatie leert en coacht. We leven nu in een wereld waar jonge talenten en ervaren professionals van elkaar kunnen en moeten leren: een mentaliteit op basis van gelijkwaardigheid. Een mentaliteit van openstaan voor nieuwe inzichten, ongeacht je leeftijd of ervaring. We hebben elkaar nodig in deze snel veranderende wereld. Alleen door samen te werken en te mixen komen we tot nieuwe inzichten en oplossingen. En dat is precies wat wij doen met SHAKE.’
Alle studenten in het laatste jaar van hun opleiding en pas afgestudeerden kunnen zich aanmelden voor SHAKE. Na aanmelding ontvangen deelnemers een uitnodiging voor de selectiedag.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers