Boomerang Agency haalt ruim 56.000 euro op voor LGBTQ+ community

Boomerang Agency haalt ruim 56.000 euro op voor LGBTQ+ community
  • Bureaus
  • 7 aug 2018 @ 09:51
  • 9870 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCommunicatie

De Hardcore Happy Fun-raiser die Boomerang Agency dit jaar organiseerde heeft in totaal 56.525 euro opgebracht.

Afgelopen zaterdag nam het reclamebureau deel aan de Pride (zie foto) om het bedrag wereldkundig te maken. In overleg met stichting Pride Amsterdam en COC Nederland wordt het bedrag verdeeld over organisaties en personen die zich inzetten voor de LGBTQ+ community.

De actie liep van 23 juli tot 3 augustus en in totaal hebben 36 bedrijven deelgenomen. In ruil voor een donate aan de fundraiser maakte Boomerang content voor merken als ABN Amro, Volkswagen en Desperados. Een bijzondere bijdrage kwam van AFC Ajax; de club liet het nieuwe thuis-shirt signeren door alle spelers van de selectie zodat deze geveild kon worden. Het shirt leverde liefst 2.100 euro op.

Maartje Weijers, brand manager van Boomerang en initiator van de actie, is trots: 'We hebben twee weken lang keihard gewerkt en het resultaat is verbluffend. Het lijkt me tof als volgend jaar meer merken aansluiten zodat deze actie nog breder gedragen kan worden.'

 

Lees ook: Maartje Weijers: 'Ik heb mezelf leren kennen op de dansvloer'

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken