Mama Cash lanceert #MyBodyIsMine-campagne
- Bureaus
- 5 jun 2019 @ 12:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 5 jun 2019 @ 12:12
- Lucas Boon
Mama Cash, fonds voor feministisch activisme, lanceert in samenwerking met EndemolShine een internationale campagne genaamd #MyBodyIsMine. Doel is om een vuist tegen vrouwengeweld te maken. Bekende Nederlanders en influencers steunen de campagne.
De campagne werd gisteren gelanceerd in het Stedelijk Museum Amsterdam. Fotomodel, activist en transvrouw Munroe Bergdorf presenteerde de lancering. Meer dan honderd vrouwen gaven vervolgens het startsein door een tijdelijke tattoo op te plakken en middels een foto op social media een statement te maken over wat hun lichaam, vrijheid en autonomie voor hen betekent. Bekende Nederlanders en influencers als Anna Nooshin, Victoria Koblenko en Candy Dulfer steunen de campagne.
Anna Nooshin.
Recente ontwikkelingen zoals nieuwe inperkingen van het recht op abortus in de Verenigde Staten maken het volgens Mama Cash van groot belang om juist nu een gezamenlijk geluid te laten horen. Zohra Moosa, directeur van Mama Cash, zegt: 'Als we stil zijn, verandert er niets. We moeten ons dus luid en duidelijk uitspreken.' Dit kan met een tijdelijke gouden tattoo of het #MyBodyIsMine-filter op Instagram. Zie voor meer informatie mamacash.org/filter. De tattoos zijn beschikbaar via mybodyismine.com.
De #MyBodyIsMine-campagne is tot stand gekomen in samenwerking met Engage The Future, een project en initiatief van EndemolShine (tevens producent van de campagne) en daarnaast de Bill & Melinda Gates Foundation.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

