Mama Cash lanceert #MyBodyIsMine-campagne
- Bureaus
- 5 jun 2019 @ 12:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 5 jun 2019 @ 12:12
- Lucas Boon
Mama Cash, fonds voor feministisch activisme, lanceert in samenwerking met EndemolShine een internationale campagne genaamd #MyBodyIsMine. Doel is om een vuist tegen vrouwengeweld te maken. Bekende Nederlanders en influencers steunen de campagne.
De campagne werd gisteren gelanceerd in het Stedelijk Museum Amsterdam. Fotomodel, activist en transvrouw Munroe Bergdorf presenteerde de lancering. Meer dan honderd vrouwen gaven vervolgens het startsein door een tijdelijke tattoo op te plakken en middels een foto op social media een statement te maken over wat hun lichaam, vrijheid en autonomie voor hen betekent. Bekende Nederlanders en influencers als Anna Nooshin, Victoria Koblenko en Candy Dulfer steunen de campagne.
Anna Nooshin.
Recente ontwikkelingen zoals nieuwe inperkingen van het recht op abortus in de Verenigde Staten maken het volgens Mama Cash van groot belang om juist nu een gezamenlijk geluid te laten horen. Zohra Moosa, directeur van Mama Cash, zegt: 'Als we stil zijn, verandert er niets. We moeten ons dus luid en duidelijk uitspreken.' Dit kan met een tijdelijke gouden tattoo of het #MyBodyIsMine-filter op Instagram. Zie voor meer informatie mamacash.org/filter. De tattoos zijn beschikbaar via mybodyismine.com.
De #MyBodyIsMine-campagne is tot stand gekomen in samenwerking met Engage The Future, een project en initiatief van EndemolShine (tevens producent van de campagne) en daarnaast de Bill & Melinda Gates Foundation.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes