Mama Cash lanceert #MyBodyIsMine-campagne
- Bureaus
- 5 jun 2019 @ 12:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 5 jun 2019 @ 12:12
- Lucas Boon
Mama Cash, fonds voor feministisch activisme, lanceert in samenwerking met EndemolShine een internationale campagne genaamd #MyBodyIsMine. Doel is om een vuist tegen vrouwengeweld te maken. Bekende Nederlanders en influencers steunen de campagne.
De campagne werd gisteren gelanceerd in het Stedelijk Museum Amsterdam. Fotomodel, activist en transvrouw Munroe Bergdorf presenteerde de lancering. Meer dan honderd vrouwen gaven vervolgens het startsein door een tijdelijke tattoo op te plakken en middels een foto op social media een statement te maken over wat hun lichaam, vrijheid en autonomie voor hen betekent. Bekende Nederlanders en influencers als Anna Nooshin, Victoria Koblenko en Candy Dulfer steunen de campagne.
Anna Nooshin.
Recente ontwikkelingen zoals nieuwe inperkingen van het recht op abortus in de Verenigde Staten maken het volgens Mama Cash van groot belang om juist nu een gezamenlijk geluid te laten horen. Zohra Moosa, directeur van Mama Cash, zegt: 'Als we stil zijn, verandert er niets. We moeten ons dus luid en duidelijk uitspreken.' Dit kan met een tijdelijke gouden tattoo of het #MyBodyIsMine-filter op Instagram. Zie voor meer informatie mamacash.org/filter. De tattoos zijn beschikbaar via mybodyismine.com.
De #MyBodyIsMine-campagne is tot stand gekomen in samenwerking met Engage The Future, een project en initiatief van EndemolShine (tevens producent van de campagne) en daarnaast de Bill & Melinda Gates Foundation.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers