Mama Cash lanceert #MyBodyIsMine-campagne
- Bureaus
- 5 jun 2019 @ 12:12
- 30318 x gelezen
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 5 jun 2019 @ 12:12
- 30318 x gelezen
- Lucas Boon
Mama Cash, fonds voor feministisch activisme, lanceert in samenwerking met EndemolShine een internationale campagne genaamd #MyBodyIsMine. Doel is om een vuist tegen vrouwengeweld te maken. Bekende Nederlanders en influencers steunen de campagne.
De campagne werd gisteren gelanceerd in het Stedelijk Museum Amsterdam. Fotomodel, activist en transvrouw Munroe Bergdorf presenteerde de lancering. Meer dan honderd vrouwen gaven vervolgens het startsein door een tijdelijke tattoo op te plakken en middels een foto op social media een statement te maken over wat hun lichaam, vrijheid en autonomie voor hen betekent. Bekende Nederlanders en influencers als Anna Nooshin, Victoria Koblenko en Candy Dulfer steunen de campagne.
Anna Nooshin.
Recente ontwikkelingen zoals nieuwe inperkingen van het recht op abortus in de Verenigde Staten maken het volgens Mama Cash van groot belang om juist nu een gezamenlijk geluid te laten horen. Zohra Moosa, directeur van Mama Cash, zegt: 'Als we stil zijn, verandert er niets. We moeten ons dus luid en duidelijk uitspreken.' Dit kan met een tijdelijke gouden tattoo of het #MyBodyIsMine-filter op Instagram. Zie voor meer informatie mamacash.org/filter. De tattoos zijn beschikbaar via mybodyismine.com.
De #MyBodyIsMine-campagne is tot stand gekomen in samenwerking met Engage The Future, een project en initiatief van EndemolShine (tevens producent van de campagne) en daarnaast de Bill & Melinda Gates Foundation.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsProfvoetballers geven peptalk in...17230x
- NieuwsMediaMarkt lanceert flexibele...16780x
- NieuwsKeymusic kiest voor The Fightclub16325x
- NieuwsZilveren Kruis kiest voor Storm...14216x
- NieuwsMagneds ontwikkelt...14035x
- NieuwsGoSpooky: Snapchat Lens voor...13284x
Laatste Nieuws
- Hamilton Bright neemt Dutch Moving... 09-12-2019
- Esprix Awards lanceert sfeerfilm09-12-2019
- ACHTUNG!mcgarrybowen start nieuwe... 09-12-2019
- Siebren Roorda regional director... 09-12-2019
- Hornbach introduceert Derde Klusdag06-12-2019
- T-Mobile lanceert escape room-game06-12-2019
MarketingTribune Events
- 6feb 2020
Branded Content Event
- 13feb 2020
Data Driven Commerce Event
- 26mrt 2020
Shopping Awards 2020

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's