Ben spreekt ouders aan op asociaal smartphonegedrag
- Bureaus
- 15 jul 2019 @ 11:21
- Link
- 
  
 Lucas Boon
 redacteur
 BBP Media - MarketingTribune
- SmartphoneCampagnesOnderzoek
- 15 jul 2019 @ 11:21
- Lucas Boon
Hoewel ouders vaak klagen over het eindeloze telefoongebruik van hun kroost, blijken zij het zelf niet veel beter te doen. In de nieuwe ‘Ben er weer’-campagne van telecombedrijf Ben, ontwikkeld door DDB Unlimited, worden ouders aangesproken op asociaal smartphonegedrag.
Om meer te weten te komen over hoe het er daadwerkelijk aan toegaat bij Nederlandse gezinnen, liet Ben een onderzoek uitvoeren door Panelwizard. Kinderen konden hierbij aangeven hoe vaak hun ouders op hun telefoon zitten en vice versa. Een paar uitkomsten: ouders kijken minstens zoveel op hun smartphone, maar keuren datzelfde gedrag af bij hun kinderen. Ouders vinden andere ouders asociaal als zij meer met hun telefoon bezig zijn dan met eigen kind en noemen het zelfs een vorm van verwaarlozing. Drie op de tien ouders geeft toe dat het weleens voorkomt dat hun kinderen echt hun aandacht moeten trekken als zij met hun smartphone in de weer zijn.
Ben heeft voor deze kinderen een Google voice-tool ontwikkeld, die ouders via hun eigen telefoon aanspreekt op hun gedrag.
Ed van Bennekom, creative director bij DDB Unlimited, laat weten: 'Door slim gebruik te maken van voice geven we kinderen een stem als hun ouders niet luisteren. Zo maken we van het probleem, de telefoon dus, juist de oplossing.'
Denise van Dongen, social media manager bij Ben, voegt daaraan toe: 'We laten op verschillende manieren zien dat het belangrijk is om bewust te zijn van je eigen telefoongedrag en af en toe je toestel ook weg te leggen. Door op een ludieke manier iedereen wakker te schudden, hoopt Ben dat er weer meer écht contact tussen mensen ontstaan, zonder steeds dat scherm er tussenin.'
De campagne wordt uitgerold via TV, print, online en PR.
- 
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




