Nederlandse Loterij vertelt mooi verhaal over Invictus Games
- Bureaus
- 16 jul 2019 @ 10:21
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SportCampagnesCommercialsStorytellingMaatschappij
- 16 jul 2019 @ 10:21
- Jeroen Mirck
In de nieuwe campagne van Nederlandse Loterij worden bijzondere verhalen verteld van mensen die door de organisatie worden gesteund. De campagne begint met het verhaal van oud-militair Edwin de Wolf, die in 1994 op een landmijn stapte en zijn been verloor. Nu doet hij mee aan de Invictus Games.
De Wolfs leven leek in een seconde verwoest te zijn. Hij vond zijn kracht onder andere terug op een racefiets. In Orlando (2016), Toronto (2017) en Sydney (2018) wist hij vier bronzen medailles te behalen op de Invictus Games, het internationale multi-sportevenement voor gewonde, zieke en chronisch geblesseerde veteranen.
Het verhaal van Edwin wordt onder andere verteld in een tv-commercial en online documentaire, ontwikkeld door TBWA\Neboko. Het is het eerste verhaal uit een serie waarin mensen die na een dieptepunt, hun kans hebben gepakt om voor een nieuw hoogtepunt in hun leven te gaan.
Nederlandse Loterij is de organisatie achter zeven kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Jaarlijks investeert Nederlandse Loterij een groot deel van haar opbrengst in de Nederlandse sport via NOC*NSF, in 18 goede doelen op het gebied van gezondheid en beweging en in de Nederlandse samenleving, via het ministerie van Financiën. Het vfonds, één van de goede doelen die Nederlandse Loterij steunt, is zeer belangrijk voor Nederlandse veteranen. Mede door de opbrengst van de spellen van Nederlandse Loterij kan het vfonds investeren in veteranenzorg.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers