Nederlandse Loterij vertelt mooi verhaal over Invictus Games

Nederlandse Loterij vertelt mooi verhaal over Invictus Games
  • Bureaus
  • 16 jul 2019 @ 10:21
  • 12559 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportCampagnesCommercialsStorytellingMaatschappij

In de nieuwe campagne van Nederlandse Loterij worden bijzondere verhalen verteld van mensen die door de organisatie worden gesteund. De campagne begint met het verhaal van oud-militair Edwin de Wolf, die in 1994 op een landmijn stapte en zijn been verloor. Nu doet hij mee aan de Invictus Games.

De Wolfs leven leek in een seconde verwoest te zijn. Hij vond zijn kracht onder andere terug op een racefiets. In Orlando (2016), Toronto (2017) en Sydney (2018) wist hij vier bronzen medailles te behalen op de Invictus Games, het internationale multi-sportevenement voor gewonde, zieke en chronisch geblesseerde veteranen.

Het verhaal van Edwin wordt onder andere verteld in een tv-commercial en online documentaire, ontwikkeld door TBWA\Neboko. Het is het eerste verhaal uit een serie waarin mensen die na een dieptepunt, hun kans hebben gepakt om voor een nieuw hoogtepunt in hun leven te gaan. 

Nederlandse Loterij is de organisatie achter zeven kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Jaarlijks investeert Nederlandse Loterij een groot deel van haar opbrengst in de Nederlandse sport via NOC*NSF, in 18 goede doelen op het gebied van gezondheid en beweging en in de Nederlandse samenleving, via het ministerie van Financiën. Het vfonds, één van de goede doelen die Nederlandse Loterij steunt, is zeer belangrijk voor Nederlandse veteranen. Mede door de opbrengst van de spellen van Nederlandse Loterij kan het vfonds investeren in veteranenzorg.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken