Glasnost start apart pr-bureau Fitzgerald
- Bureaus
- 20 sep 2019 @ 00:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarketingPromotieNieuwkomersCommunicatiePRMarketingcommunicatie
- 20 sep 2019 @ 00:29
- Jeroen Mirck
Na 7,5 jaar zelfstandig te hebben geopereerd start Glasnost een partnerbureau met de naam Fitzgerald. Dit bureau gaat zich richten op corporate communicatie, creatieve concepting en marketing-pr. De eerste klanten zijn Nestlé, OneFit en Uber.
De naam Fitzgerald is ontleend van John Fitzgerald Kennedy. Zijn gedachtegoed vormt de basis van dit nieuwe bureau.
Wouter Glaser, founder Glasnost: 'Fitzgerald is geboren uit succes. Als groeiend bureau heb je soms klanten die in dezelfde vijver vissen en tegengestelde belangen hebben. Dat is de reden dat een nieuw partnerbureau noodzakelijk is. Met Fitzgerald starten we een nieuw hoofdstuk.'
Revolutionaire tijdgeest
Waarbij Glasnost, openheid en transparantie, het gedachtegoed van Gorbatsjov omarmt is er voor het partnerbureau gekozen om het thema van de Verenigde Staten, de 'tegenstander' van de Sovjet-Unie te gebruiken. Hierbij wordt ingehaakt op de tijdgeest van de revolutionaire jaren '60. John Fitzgerald Kennedy was volgens Glaser één van de grootste staatslieden van deze tijd. 'Onze naam refereert ook naar zijn vooruitstrevende gedachtegoed ‘New Frontier’, waarmee hij zich richtte op de nieuwe generatie Amerikanen.'
Fitzgerald richt zich op de nieuwe generatie pr-professionals en merken die in de moderne maatschappij het verschil willen maken. Merken met maatschappelijke relevantie en ambitie. Het bureau positioneert zich als strategisch partner voor always-on pr en communicatie. Merken kunnen bij het bureau terecht voor corporate communicatie, creatieve pr en concepting en marketing-pr.
Het bureau start op kantoor bij Glasnost en zal ergens volgend jaar naar een zelfstandige plek toe verhuizen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers