Glasnost start apart pr-bureau Fitzgerald

Glasnost start apart pr-bureau Fitzgerald
  • Bureaus
  • 20 sep 2019 @ 00:29
  • 13851 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingPromotieNieuwkomersCommunicatiePRMarketingcommunicatie

Na 7,5 jaar zelfstandig te hebben geopereerd start Glasnost een partnerbureau met de naam Fitzgerald. Dit bureau gaat zich richten op corporate communicatie, creatieve concepting en marketing-pr. De eerste klanten zijn Nestlé, OneFit en Uber.

De naam Fitzgerald is ontleend van John Fitzgerald Kennedy. Zijn gedachtegoed vormt de basis van dit nieuwe bureau.

Wouter Glaser, founder Glasnost: 'Fitzgerald is geboren uit succes. Als groeiend bureau heb je soms klanten die in dezelfde vijver vissen en tegengestelde belangen hebben. Dat is de reden dat een nieuw partnerbureau noodzakelijk is. Met Fitzgerald starten we een nieuw hoofdstuk.'

Revolutionaire tijdgeest

Waarbij Glasnost, openheid en transparantie, het gedachtegoed van Gorbatsjov omarmt is er voor het partnerbureau gekozen om het thema van de Verenigde Staten, de 'tegenstander' van de Sovjet-Unie te gebruiken. Hierbij wordt ingehaakt op de tijdgeest van de revolutionaire jaren '60. John Fitzgerald Kennedy was volgens Glaser één van de grootste staatslieden van deze tijd. 'Onze naam refereert ook naar zijn vooruitstrevende gedachtegoed ‘New Frontier’, waarmee hij zich richtte op de nieuwe generatie Amerikanen.'

Fitzgerald richt zich op de nieuwe generatie pr-professionals en merken die in de moderne maatschappij het verschil willen maken. Merken met maatschappelijke relevantie en ambitie. Het bureau positioneert zich als strategisch partner voor always-on pr en communicatie. Merken kunnen bij het bureau terecht voor corporate communicatie, creatieve pr en concepting en marketing-pr.

Het bureau start op kantoor bij Glasnost en zal ergens volgend jaar naar een zelfstandige plek toe verhuizen.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken