Yvonne de Jager treedt toe tot directie Abovo Media
- Bureaus
- 2 okt 2019 @ 16:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaOvername
- 2 okt 2019 @ 16:56
- Lucas Boon
Yvonne de Jager (ex-IAB) is aangesteld als directeur integratie en business development van Abovo Media. Erik Jan Reijenga is aan de slag als CEO van Maxlead.
Foto v.l.n.r.: Marinus Zoutendijk, Kees Verbeek en Yvonne de Jager (directie Abovo Media).
Abovo Media nam recent Maxlead over en De Jager gaat zich bezighouden met de samensmelting van die twee bureaus. ‘Na de zomer ga ik weer vol aan de bak voor een nieuwe opdrachtgever', zinspeelde De Jager eerder nog op deze move op MarketingTribune. Ze deed ervaring op bij traditionele mediabureaus als Carat en Kobalt en bij digitale bedrijven als Microsoft en Marktplaats. Meest recent was ze werkzaam als directeur van IAB Nederland.
De Jager omschrijft deze nieuwe baan als een droomopdracht. 'Ik spreek zowel de media- als de digitale taal en zie mijn rol binnen Abovo Media dan ook voornamelijk als tolk/vertaler. Ook snap ik tot in de haarvaten de dynamieken die specifiek zijn voor beide bedrijven en kan ik deze verenigen.'
Kansen
Binnen Maxlead heeft Erik Jan Reijenga per 1 oktober de functie van CEO overgenomen van oprichter en eigenaar Rob Steenbrink, die zelf meer een ondersteunende en adviserende rol binnen de nieuwe combinatie op zich neemt. Hij zegt: 'In vijftien jaar hebben we Maxlead laten uitgroeien tot een gerenommeerd digitaal marketingbureau met tachtig medewerkers. Deze overname biedt veel kansen voor Maxlead én Abovo Media op de Nederlandse markt.'
De directie van Maxlead bestaat verder uit Ronald van Klooster (commercieel directeur), Arjan ter Huurne (director business development & innovation) en Marieke Veenstra (marketing director).
De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden wordt gewerkt in gezamenlijke klantteams. De nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

