Cloudfactory nieuwe lead agency van KFC

Cloudfactory nieuwe lead agency van KFC
  • Bureaus
  • 10 dec 2019 @ 11:20
  • 16635 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Pitches

Na een uitgebreide bureaupitch heeft KFC gekozen voor Cloudfactory als nieuwe lead agency. KFC viel voor 'creatieve impact in combinatie met een sterk strategisch fundament’ om het merk naar een volgende fase te brengen.

Het bureau heeft een voorstel voor een merkconcept gepresenteerd dat de juiste dynamiek en inhoud heeft waar KFC als merk naar op zoek is. KFC startte in het najaar van 2019 een bureau-oriëntatie waaruit een pitch volgde met uitgebreide ‘kijkjes in de keuken’ zowel aan bureauzijde als ook het paneren van de kip in een KFC restaurant. Het pitchtraject is begeleid door Peter van Leeuwen (van Leone).

Een duidelijke positionering die aansluit bij de behoeften van onze gasten in combinatie met de huidige ontwikkelingen in technologie en media moeten zorgen voor een nog betere restaurantervaring.

Trix van der Vleuten, CMO van KFC Northern Europe: 'In onze regio en zeker ook in Nederland zijn we hard aan het groeien. De ontwikkelingen die wij als organisatie doormaken en onze teams in de restaurants zorgen voor een voortdurende uitdaging voor ons marketingteam. Een duidelijke positionering die aansluit bij de behoeften van onze gasten in combinatie met de huidige ontwikkelingen in technologie en media moeten zorgen voor een nog betere restaurantervaring. De samenwerking met een nieuw bureau die onze doelgroep begrijpt en start vanuit onze digital savvy crew is key. We waren het er als team unaniem over eens dat Cloudfactory daar de juiste partner in is.'

Cloudfactory is het nieuwe bureau van KFC en wordt verantwoordelijk voor de merkstrategie en het realiseren van creatieve en impactvolle campagnes, zowel online als offline

Cloudfactory wordt verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de merkstrategie en het realiseren van creatieve en impactvolle campagnes, zowel online als offline. Cloudfactory zal vanuit de strategie ook mede richting bepalen voor de andere bureaus waar KFC mee samenwerkt.

‘Cloudfactory heeft ons met veel passie, creativiteit en enthousiasme laten zien dat ze ons merk en onze doelgroep heel goed begrijpen', zegt Van der Vleuten. 'Hun creativiteit in combinatie met een sterke digitale focus passen goed bij onze doelgroep, ons merk, en onze ambitieuze marketingplannen voor de toekomst. We kijken er ontzettend naar uit om samen met Cloudfactory die toekomst vorm te geven met impactvolle creaties.'

Sandeep Chawla, managing director van Cloudfactory: ‘De manier waarop de pitch verliep, was voorbeeldig – uitzonderlijk zelfs. Vanaf het eerste moment hadden we het gevoel met KFC samen te werken. Daarnaast waren en zijn we ontzettend enthousiast over hun ambities én creatieve ambities, en voelen we een enorme klik met Trix en haar team. We kijken er op onze beurt ook ontzettend naar uit om KFC’s marketingplannen voor de toekomst samen vorm te geven met uiterst impactvolle campagnes.’

Cloudfactory bestaat sinds 2012 en heeft inmiddels internationaal werk gemaakt met klanten als Booking.com, Heineken, Strongbow, Apple Bandit, Johnson & Johnson, Jacobs Douwe Egberts, Adidas en Twitter.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken