Ace wordt nieuwe lead agency van ABN Amro

- Bureaus
- 17 aug 2023 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PitchesMarketing
- 17 aug 2023 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Na een intensief pitchtraject kiest ABN Amro voor Ace als nieuwe lead agency. Ace wordt verantwoordelijk voor de nieuwe merkpositionering en de doorvertaling van het merk naar campagnes, communicatie en platforms.
Tanja Bom, Head of Marketing Communicatie van ABN Amro: 'We willen met ABN Amro een nieuwe koers varen, waarbij we hebben gekeken naar de nieuwe generatie bureaus. Bureaus die de moderne wereld snappen. Ace en MediaMonks zaten als laatste in de pitch en beiden hebben ons verrast. De onderscheidende creatieve kwaliteit en de bewijsvoering vanuit Ace zijn hierin doorslaggevend geweest. Het eerste werk zal begin 2024 zichtbaar worden, we kijken uit naar de samenwerking met Ace.'
Rogier IJzermans, ceo van Ace: 'ABN Amro is een prachtig merk, met veel drive en voorwaartse energie. Dit matcht goed met Ace. Het merk wil vernieuwen en verjongen en dat is ons op het lijf geschreven. Er is een sterke wil om dingen anders te doen, wat absoluut tot aansprekend werk gaat leiden. Het pitchtraject was zeer grondig, waardoor er een goede basis is gelegd voor de samenwerking. We kunnen direct van start. ABN Amro wordt de eerste geïntegreerde klant van Ace.'
(PvWK)
Raadpleeg hier ons dossier ABN Amro met 651+ berichten
Over ABN Amro
'ABN Amro is een Nederlandse bank voor particuliere, zakelijke en private banking klanten. ABN Amro biedt haar klanten een breed palet aan financiële producten en diensten. De focus ligt op Noordwest Europa en het hoofdkantoor staat in Amsterdam. De purpose van de bank is ‘Banking for better, for generations to come’. ABN Amro bedient meer dan 5 miljoen klanten en heeft ruim 19.000 mensen in dienst. Voor meer informatie, kijk op www.abnamro.com.'
(bron: ABN Amro)
Over Ace
'Ace is een modern netwerk van creatieve en technische bureaus. Het werkt voortdurend aan een geïntegreerd aanbod voor merken die aangesloten willen blijven bij de hedendaagse cultuur en voorop willen blijven lopen in de wereld. Merken als Unilever, Porsche, Samsung, Young Capital en ABN Amro, behoren tot het portfolio. Kijk voor meer informatie op: www.thisisace.nl.'
(bron: Ace)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuw
- communicatie
- Tanja Bom
- merkpositionering
- pitch
- doorvertaling
- Ace
- platforms.
- Ralph Wisbrun
- Rogier IJzermans
- lead agency
- campagnes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management