Erik Kessels is VEA Legend
- Bureaus
- 9 jan 2020 @ 22:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Communicatie
- 9 jan 2020 @ 22:31
- Lucas Boon
Erik Kessels, mede-oprichter van reclamebureau KesselsKramer, is verkozen tot VEA Legend. Baba Touré, managing director van social mediabureau Hammerfest, is benoemd tot VEA Next Legend.
Foto: Erik Kessels ontvangt beeldje uit handen van Dick van der Lecq (via Danijel Dercksen).
Dit werd zojuist bekendgemaakt tijdens het VEA Legend Diner in het Tropenmuseum te Amsterdam.
De VEA roemt Erik Kessels vanwege zijn authentieke stijl van campagnes. 'Reclame voor mensen die niet van reclame houden', zo omschrijft hij het zelf. Kessels richtte in 1996 samen met zijn creatief partner Johan Kramer reclamebureau KesselsKramer op. Het bureau ontwikkelde memorabele reclamecampagnes voor onder meer Hans Brinker, Ben, Diesel en Het Parool. Naast Amsterdam opende het bureau een vestiging in Londen. Naast zijn reclamewerk heeft Kessels zich geprofileerd als belangrijke factor binnen de wereld van fotografie. Hij bracht zo'n 50 boeken uit en cureerde diverse exposities.
Next Legend
Baba Touré, managing director van Hammerfest en bestuurder van Raw Advertisers, is verkozen tot VEA Next Legend vanwege zijn drive, liefde voor het vak en maatschappelijk oog. Met deze benoeming mag Touré komend jaar zitting nemen in het VEA-bestuur.
Beeldje
Traditiegetrouw ontwierp kunstenaar Jeroen Henneman een beeldje met het profiel van de VEA Legend, zie hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
Laatste Nieuws
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

