Erik Kessels is VEA Legend

Erik Kessels is VEA Legend
  • Bureaus
  • 9 jan 2020 @ 22:31
  • 11309 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Communicatie

Erik Kessels, mede-oprichter van reclamebureau KesselsKramer, is verkozen tot VEA Legend. Baba Touré, managing director van social mediabureau Hammerfest, is benoemd tot VEA Next Legend.

Foto: Erik Kessels ontvangt beeldje uit handen van Dick van der Lecq (via Danijel Dercksen).

Dit werd zojuist bekendgemaakt tijdens het VEA Legend Diner in het Tropenmuseum te Amsterdam.

De VEA roemt Erik Kessels vanwege zijn authentieke stijl van campagnes. 'Reclame voor mensen die niet van reclame houden', zo omschrijft hij het zelf. Kessels richtte in 1996 samen met zijn creatief partner Johan Kramer reclamebureau KesselsKramer op. Het bureau ontwikkelde memorabele reclamecampagnes voor onder meer Hans Brinker, Ben, Diesel en Het Parool. Naast Amsterdam opende het bureau een vestiging in Londen. Naast zijn reclamewerk heeft Kessels zich geprofileerd als belangrijke factor binnen de wereld van fotografie. Hij bracht zo'n 50 boeken uit en cureerde diverse exposities.

Next Legend

Baba Touré, managing director van Hammerfest en bestuurder van Raw Advertisers, is verkozen tot VEA Next Legend vanwege zijn drive, liefde voor het vak en maatschappelijk oog. Met deze benoeming mag Touré komend jaar zitting nemen in het VEA-bestuur.

Beeldje

Traditiegetrouw ontwierp kunstenaar Jeroen Henneman een beeldje met het profiel van de VEA Legend, zie hieronder:

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken