Erik Kessels is VEA Legend
- Bureaus
- 9 jan 2020 @ 22:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Communicatie
- 9 jan 2020 @ 22:31
- Lucas Boon
Erik Kessels, mede-oprichter van reclamebureau KesselsKramer, is verkozen tot VEA Legend. Baba Touré, managing director van social mediabureau Hammerfest, is benoemd tot VEA Next Legend.
Foto: Erik Kessels ontvangt beeldje uit handen van Dick van der Lecq (via Danijel Dercksen).
Dit werd zojuist bekendgemaakt tijdens het VEA Legend Diner in het Tropenmuseum te Amsterdam.
De VEA roemt Erik Kessels vanwege zijn authentieke stijl van campagnes. 'Reclame voor mensen die niet van reclame houden', zo omschrijft hij het zelf. Kessels richtte in 1996 samen met zijn creatief partner Johan Kramer reclamebureau KesselsKramer op. Het bureau ontwikkelde memorabele reclamecampagnes voor onder meer Hans Brinker, Ben, Diesel en Het Parool. Naast Amsterdam opende het bureau een vestiging in Londen. Naast zijn reclamewerk heeft Kessels zich geprofileerd als belangrijke factor binnen de wereld van fotografie. Hij bracht zo'n 50 boeken uit en cureerde diverse exposities.
Next Legend
Baba Touré, managing director van Hammerfest en bestuurder van Raw Advertisers, is verkozen tot VEA Next Legend vanwege zijn drive, liefde voor het vak en maatschappelijk oog. Met deze benoeming mag Touré komend jaar zitting nemen in het VEA-bestuur.
Beeldje
Traditiegetrouw ontwierp kunstenaar Jeroen Henneman een beeldje met het profiel van de VEA Legend, zie hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers