Salla (Lapland) start opmerkelijke campagne om OS 2032 te organiseren

Salla (Lapland) start opmerkelijke campagne om OS 2032 te organiseren
  • Bureaus
  • 20 jul 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Olympische SpelenCommunicatie

In tegenstelling tot de andere Olympische biedingen voor 2032, heeft deze pitch van Salla een bijbedoeling: bewustwording van de effecten van de opwarming van de aarde.

De stad heeft gezegd dat het de 'gekke poging' doet om de aandacht te vestigen op de klimaatnoodsituatie. De video toont de lokale bevolking in Salla, waar de temperatuur regelmatig daalt tot rond de -50 graden Celsius, terwijl ze zich klaarmaken om deel te nemen aan de Olympische Zomerspelen.

De biedings-commercial toont de lokale bevolking in Salla, waar de temperatuur regelmatig daalt tot rond de -50 graden Celsius, terwijl men zich klaarmaakt om deel te nemen aan de Olympische Zomerspelen, zo ontdekte medium Groenezaken.com. 'In de video is een hardloper te zien die de Olympische fakkel draagt en zegt "de hitte komt eraan". Locals zijn ook afgebeeld die deelnemen aan beachvolleybal, mountainbiken en surfen.'

De Save Salla-website meldt: 'We hebben dit bod gedaan om de aandacht te vestigen op de noodsituatie in het klimaat. Salla verandert. De hele planeet verandert. Niet op een goede manier.'
Bekijk de hilarische protest- en biedingsfilm in het venster hieronder.
(bronnen: Groenezaken.com, Linkedin en Save Salla, beeld: Salla / Finland)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken