Salla (Lapland) start opmerkelijke campagne om OS 2032 te organiseren

- Bureaus
- 20 jul 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Olympische SpelenCommunicatie
- 20 jul 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
In tegenstelling tot de andere Olympische biedingen voor 2032, heeft deze pitch van Salla een bijbedoeling: bewustwording van de effecten van de opwarming van de aarde.
De stad heeft gezegd dat het de 'gekke poging' doet om de aandacht te vestigen op de klimaatnoodsituatie. De video toont de lokale bevolking in Salla, waar de temperatuur regelmatig daalt tot rond de -50 graden Celsius, terwijl ze zich klaarmaken om deel te nemen aan de Olympische Zomerspelen.
De biedings-commercial toont de lokale bevolking in Salla, waar de temperatuur regelmatig daalt tot rond de -50 graden Celsius, terwijl men zich klaarmaakt om deel te nemen aan de Olympische Zomerspelen, zo ontdekte medium Groenezaken.com. 'In de video is een hardloper te zien die de Olympische fakkel draagt en zegt "de hitte komt eraan". Locals zijn ook afgebeeld die deelnemen aan beachvolleybal, mountainbiken en surfen.'
De Save Salla-website meldt: 'We hebben dit bod gedaan om de aandacht te vestigen op de noodsituatie in het klimaat. Salla verandert. De hele planeet verandert. Niet op een goede manier.'
Bekijk de hilarische protest- en biedingsfilm in het venster hieronder.
(bronnen: Groenezaken.com, Linkedin en Save Salla, beeld: Salla / Finland)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vuur
- Salla
- global warming
- ijs
- Olympisch vuur
- klimaat
- bid campaign
- OS
- Groene Zaken
- Zomerspelen
- ludiek
- Finland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management