Salla (Lapland) start opmerkelijke campagne om OS 2032 te organiseren
- Bureaus
- 20 jul 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Olympische SpelenCommunicatie
- 20 jul 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
In tegenstelling tot de andere Olympische biedingen voor 2032, heeft deze pitch van Salla een bijbedoeling: bewustwording van de effecten van de opwarming van de aarde.
De stad heeft gezegd dat het de 'gekke poging' doet om de aandacht te vestigen op de klimaatnoodsituatie. De video toont de lokale bevolking in Salla, waar de temperatuur regelmatig daalt tot rond de -50 graden Celsius, terwijl ze zich klaarmaken om deel te nemen aan de Olympische Zomerspelen.
De biedings-commercial toont de lokale bevolking in Salla, waar de temperatuur regelmatig daalt tot rond de -50 graden Celsius, terwijl men zich klaarmaakt om deel te nemen aan de Olympische Zomerspelen, zo ontdekte medium Groenezaken.com. 'In de video is een hardloper te zien die de Olympische fakkel draagt en zegt "de hitte komt eraan". Locals zijn ook afgebeeld die deelnemen aan beachvolleybal, mountainbiken en surfen.'
De Save Salla-website meldt: 'We hebben dit bod gedaan om de aandacht te vestigen op de noodsituatie in het klimaat. Salla verandert. De hele planeet verandert. Niet op een goede manier.'
Bekijk de hilarische protest- en biedingsfilm in het venster hieronder.
(bronnen: Groenezaken.com, Linkedin en Save Salla, beeld: Salla / Finland)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- klimaat
- ludiek
- bid campaign
- Olympisch vuur
- Salla
- Finland
- vuur
- Groene Zaken
- global warming
- OS
- Zomerspelen
- ijs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

