Parasport mikt op bereiken nieuwe generaties in Roblox

- Bureaus
- 4 aug 2023 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Olympische SpelenDigitaal
- 4 aug 2023 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
In aanloop naar de European Para Championships (EPC) lanceert creatief sportmarketingbureau TDE in samenwerking met het topsportevenement de Paraverse. De Paraverse is een metaverse binnen Roblox.
Roblox is een met name onder jongeren geliefd platform, en staat volledig in het teken van de European Para Championships die van 8 tot 20 augustus 2023 plaatsvinden in Rotterdam Ahoy.
De EPC 2023, een topsportevenement waar 10 EK’s in de Parasport samenkomen, vormt de start van de Paraverse. De Paraverse zal ook na het evenement actief blijven en doorontwikkeld worden in aanloop naar nieuwe parasport evenementen. 'We zijn van plan de digitale wereld verder te ontwikkelen en te verfijnen, waardoor het een permanent onderdeel wordt van toekomstige parasport evenementen', zegt Ruud Dankers, verantwoordelijk voor innovatie bij TDE. 'Bij steeds meer topsportevenementen is er ook een virtuele manier om het evenement te bezoeken. Door deze digitale wereld toegankelijk te maken via Roblox willen we een nieuwe generatie inspireren en betrekken bij de parasportgemeenschap.'
Gamification
Naast de vele digitale mogelijkheden om het evenement (live) te kunnen volgen, biedt de Paraverse ook de mogelijkheid voor fans om met elkaar én atleten in contact te komen. 'Ze krijgen de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en diverse parasporten te leren kennen dankzij gamification.'
Tien verschillende parasporten, van rolstoeltennis tot para judo en van para cycling tot boccia, strijden op zeven verschillende locaties in Rotterdam - met Rotterdam Ahoy als thuisbasis - om de Europese titels. Bovendien kunnen de atleten zich op de EPC plaatsen voor de Paralympische Spelen van Parijs in 2024.
'Met groot enthousiasme hebben wij ons samen met TDE gestort op de ontwikkeling van de Paraverse', aldus Jeroen Straathof, toernooidirecteur van EPC 2023. 'Deze digitale wereld stelt ons in staat om twee van onze belangrijkste doelen te bewerkstelligen. Ten eerste willen wij een zo breed mogelijke groep sportfans kennis laten maken met mooie parasporten. Dankzij de Paraverse is het mogelijk om een zaadje te planten bij de sportfan van de toekomst, een unieke kans. Daarnaast willen wij Paralympische sport zoveel mogelijk gelijkstellen met Olympische sport. De Paraverse is daar een ideaal middel voor, want we creëren samen létterlijk een wereld zonder beperkingen.'
De Paraverse is ontwikkeld vanuit het programma Challenge Topsportevents van Sportinnovator door TDE in samenwerking met Boldly. Paraverse is gratis te bezoeken via deze link.
(PvWK)
Over TDE
'TDE is een full service digitaal bureau in de sport. Het ontwikkelt sinds 2016 digitale platformen, concepten en campagnes voor merken en organisaties die de sport als platform voor marketing benutten. Hierin is creativiteit leidend. Het bureau mag onder meer Ziggo Sport, Eredivisie, Team Jumbo-Visma, ASICS, Nationale-Nederlanden, Atletiekunie, RacingNews365 en de Johan Cruijff ArenA tot haar klanten rekenen. Recente bekroningen in de vorm van Dutch Interactive Awards, SponsorRingen, Esprix Awards, European Excellence Awards, European Sponsorships Awards en de nummer 1 positie in de Emerce100 lijst met beste bureaus van Nederland benadrukken het onderscheidende karakter van het werk van TDE.'
(bron: TDE)
Over European Para Championships 2023
'De European Para Championships is een uniek evenement dat tien verschillende parasporten bundelt. Atleten zullen strijden om het Europees kampioenschap in Para cycling, Para archery, Para badminton, Wheelchair tennis, Boccia, Goalball, Wheelchair basketball, Para judo, Shooting parasport en Para taekwondo. Dit multisport evenement, dat van 8 t/m 20 augustus plaatsvindt in Rotterdam, biedt niet alleen de kans aan atleten om te strijden om de gouden medailles, maar ook om kwalificatiepunten of directe kwalificatie voor de Paralympische Spelen 2024 in Parijs te verkrijgen.'
(bron: EPC23)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne wil beeld van... 30-11-2023
- Wouter aan de Stegge in dienst bij... 30-11-2023
- Dominique Palombo sluit zich aan bij... 29-11-2023
- [talentprijs] Inzenden Gouden Zaag... 29-11-2023
- Achtmaal: nieuw bureau voor... 29-11-2023
- [branded content] Reclameveteranen... 29-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala