KLM speelt in op kracht van kiezen
- Bureaus
- 13 jan 2020 @ 11:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 13 jan 2020 @ 11:06
- Lucas Boon
Luchtvaartmaatschappij KLM lanceert een vernieuwd concept rondom zijn 24e Werelddeal Weken. De begeleidende campagne met als pay-off 'Altijd een Werelddeal voor jou' is ontwikkeld in samenwerking met creatief digitaal bureau Code d'Azur.
KLM wil zijn klanten een 'persoonlijke reisbehoefte' bieden. Om er zeker van te zijn dat dit bij de Werelddeal Weken ook gebeurt, wordt in de eerste fase van de nieuwe campagne een kiesconstruct geïntroduceerd. De consument wordt bij elke uiting voor een keuze gesteld: Johannesburg of Kuala Lumpur? Stedentrip of strandbestemming? Naar aanleiding van zijn keuze wordt hem gepersonaliseerde content geserveerd en een gepersonaliseerd aanbod gedaan, ook in de volgende fases van de campagne. Met deze reisdata hoopt KLM steeds beter te voorzien in de persoonlijke reisbehoefte. Kanten die geen keuze maken, krijgen een standaard (niet gepersonaliseerde) boodschap te zien.
Bernard Geersing, director direct sales & digital marketing Benelux bij Air France-KLM, laat weten: 'Als klantgerichte airline is het bieden van relevante content voor ons van groot belang. We zijn blij om met deze campagne een belangrijke volgende stap te zetten in onze personalisatie strategie.'
De campagne wordt uitgerold via online video, digital OOH, e-mail, display, social media, radio, print en TVC's (zie onder).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

