KLM speelt in op kracht van kiezen

KLM speelt in op kracht van kiezen
  • Bureaus
  • 13 jan 2020 @ 11:06
  • 16760 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Luchtvaartmaatschappij KLM lanceert een vernieuwd concept rondom zijn 24e Werelddeal Weken. De begeleidende campagne met als pay-off 'Altijd een Werelddeal voor jou' is ontwikkeld in samenwerking met creatief digitaal bureau Code d'Azur.

KLM wil zijn klanten een 'persoonlijke reisbehoefte' bieden. Om er zeker van te zijn dat dit bij de Werelddeal Weken ook gebeurt, wordt in de eerste fase van de nieuwe campagne een kiesconstruct geïntroduceerd. De consument wordt bij elke uiting voor een keuze gesteld: Johannesburg of Kuala Lumpur? Stedentrip of strandbestemming? Naar aanleiding van zijn keuze wordt hem gepersonaliseerde content geserveerd en een gepersonaliseerd aanbod gedaan, ook in de volgende fases van de campagne. Met deze reisdata hoopt KLM steeds beter te voorzien in de persoonlijke reisbehoefte. Kanten die geen keuze maken, krijgen een standaard (niet gepersonaliseerde) boodschap te zien.

Bernard Geersing, director direct sales & digital marketing Benelux bij Air France-KLM, laat weten: 'Als klantgerichte airline is het bieden van relevante content voor ons van groot belang. We zijn blij om met deze campagne een belangrijke volgende stap te zetten in onze personalisatie strategie.'

De campagne wordt uitgerold via online video, digital OOH, e-mail, display, social media, radio, print en TVC's (zie onder).



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken