KLM speelt in op kracht van kiezen
- Bureaus
- 13 jan 2020 @ 11:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 13 jan 2020 @ 11:06
- Lucas Boon
Luchtvaartmaatschappij KLM lanceert een vernieuwd concept rondom zijn 24e Werelddeal Weken. De begeleidende campagne met als pay-off 'Altijd een Werelddeal voor jou' is ontwikkeld in samenwerking met creatief digitaal bureau Code d'Azur.
KLM wil zijn klanten een 'persoonlijke reisbehoefte' bieden. Om er zeker van te zijn dat dit bij de Werelddeal Weken ook gebeurt, wordt in de eerste fase van de nieuwe campagne een kiesconstruct geïntroduceerd. De consument wordt bij elke uiting voor een keuze gesteld: Johannesburg of Kuala Lumpur? Stedentrip of strandbestemming? Naar aanleiding van zijn keuze wordt hem gepersonaliseerde content geserveerd en een gepersonaliseerd aanbod gedaan, ook in de volgende fases van de campagne. Met deze reisdata hoopt KLM steeds beter te voorzien in de persoonlijke reisbehoefte. Kanten die geen keuze maken, krijgen een standaard (niet gepersonaliseerde) boodschap te zien.
Bernard Geersing, director direct sales & digital marketing Benelux bij Air France-KLM, laat weten: 'Als klantgerichte airline is het bieden van relevante content voor ons van groot belang. We zijn blij om met deze campagne een belangrijke volgende stap te zetten in onze personalisatie strategie.'
De campagne wordt uitgerold via online video, digital OOH, e-mail, display, social media, radio, print en TVC's (zie onder).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers