Essent kiest voor Accenture Interactive

Essent kiest voor Accenture Interactive
  • Bureaus
  • 3 apr 2020 @ 16:00
  • 21792 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ZakelijkKlanten

Essent en Energiedirect slaan de handen ineen met Accenture Interactive. Na een pitch heeft het energiebedrijf besloten de communicatiestrategie bij dit bureau uit Amsterdam onder te brengen.

Essent heeft Accenture Interactive geselecteerd vanwege zijn vermogen om data, creativiteit en media te integreren. Het bureau gaat aan de slag met het ontwikkelen van de merkstrategie voor Essent en energiedirect.nl, het ontwikkelen en uitvoeren van campagnes en advies op het gebied van data en digital marketing.

Bas van Vlierden, head of marketing bij Essent, zegt: 'Niet alleen de energiemarkt, maar ook de consument staat voor grote uitdagingen de komende jaren. De media staan vol met boodschappen over CO2-uitstoot en energietransitie, maar Nederlanders zijn onzeker over wanneer welke eerste stap voor hun eigen huishouden te zetten. Wij gaan daarom consumenten thuis helpen om stap voor stap te verduurzamen, bijvoorbeeld met behulp van ons landelijk netwerk van servicebedrijven. Hierbij hebben we een bureaupartner nodig om ons te helpen onze merken naar een volgend niveau te tillen. Met Accenture Interactive hebben wij gekozen voor een nieuw soort bureau met ervaren mensen op het gebied van strategie, creatie en digital.'

Beeld: hoofdkantoor van Essent in 's-Hertogenbosch.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken