Marc Verschoor chief growth officer bij Publicis Groupe

Marc Verschoor chief growth officer bij Publicis Groupe
  • Bureaus
  • 17 jun 2020 @ 16:27
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Marc Verschoor (44) is bij Publicis Groupe Nederland aan de slag als chief growth officer. In deze rol is hij verantwoordelijk voor het realiseren van de 'ambitieuze groeidoelstelling' van het communicatieadviesbedrijf.

Het beantwoorden van de toenemende vraag naar de e-commerce propositie van Publicis Groupe en naar performance media heeft Verschoor's eerste prioriteit, zo laat het bureau weten.

Marc Verschoor sloot zich 5 jaar geleden aan bij Publicis Groupe als chief operating officer van mediabureau Zenith. Later ging hij als head of media aan de slag bij Starcom. In zijn nieuwe rol als chief growth officer blijft hij eindverantwoordelijk voor deze discipline. Verschoor startte zijn carrière als marketing director bij Sony.

Verschoor: 'We zien dat de markt aan het 'ontsilo-en' is en dat de behoefte aan geïntegreerd communicatieadvies toeneemt. Dat is helemaal naar mijn zin: een specialisme moet vóór je werken en zeker niet beperken. Bij Publicis Groupe Nederland hebben we de keuze uit ruim 200 specialisten verdeeld over 6 kerncompetentie-teams. Het mediateam, waar mijn roots liggen, werkt naadloos samen met productie, data, creatie, influence en commerce. In mijn nieuwe rol leg ik me erop toe om die commerciële potentie nog meer te benutten. Te beginnen bij het uitlichten van onze data en e-commerce propositie die, zeker in deze tijd, van grote toegevoegde waarde is.'

Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe Benelux, voegt toe: 'Marc snapt als geen ander de combinatie van creativiteit, data en technologie. Door deze expertise heeft hij een succesvol track record in nationale en internationale pitches en het sluiten van strategische partnerships. Ik heb er vertrouwen in dat Marc de man is om onze groei in Nederland verder uit te bouwen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken