Marc Verschoor chief growth officer bij Publicis Groupe
- Bureaus
- 17 jun 2020 @ 16:27
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 17 jun 2020 @ 16:27
- Lucas Boon
Marc Verschoor (44) is bij Publicis Groupe Nederland aan de slag als chief growth officer. In deze rol is hij verantwoordelijk voor het realiseren van de 'ambitieuze groeidoelstelling' van het communicatieadviesbedrijf.
Het beantwoorden van de toenemende vraag naar de e-commerce propositie van Publicis Groupe en naar performance media heeft Verschoor's eerste prioriteit, zo laat het bureau weten.
Marc Verschoor sloot zich 5 jaar geleden aan bij Publicis Groupe als chief operating officer van mediabureau Zenith. Later ging hij als head of media aan de slag bij Starcom. In zijn nieuwe rol als chief growth officer blijft hij eindverantwoordelijk voor deze discipline. Verschoor startte zijn carrière als marketing director bij Sony.
Verschoor: 'We zien dat de markt aan het 'ontsilo-en' is en dat de behoefte aan geïntegreerd communicatieadvies toeneemt. Dat is helemaal naar mijn zin: een specialisme moet vóór je werken en zeker niet beperken. Bij Publicis Groupe Nederland hebben we de keuze uit ruim 200 specialisten verdeeld over 6 kerncompetentie-teams. Het mediateam, waar mijn roots liggen, werkt naadloos samen met productie, data, creatie, influence en commerce. In mijn nieuwe rol leg ik me erop toe om die commerciële potentie nog meer te benutten. Te beginnen bij het uitlichten van onze data en e-commerce propositie die, zeker in deze tijd, van grote toegevoegde waarde is.'
Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe Benelux, voegt toe: 'Marc snapt als geen ander de combinatie van creativiteit, data en technologie. Door deze expertise heeft hij een succesvol track record in nationale en internationale pitches en het sluiten van strategische partnerships. Ik heb er vertrouwen in dat Marc de man is om onze groei in Nederland verder uit te bouwen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
Laatste Nieuws
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

