Donorregister: wat vult Nederland in?
- Bureaus
- 29 sep 2020 @ 10:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 29 sep 2020 @ 10:44
- Lucas Boon
Bij het invullen van het nieuwe donorregister, dat op 1 juli is ingegaan, bestaan er meer keuzes dan alleen 'ja' of 'nee'. De nieuwe campagne van de Rijksoverheid moet Nederlanders hiervan bewust maken.
De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko, samen DOT. Hazazah tekende voor de productie en Initiative is verantwoordelijk mediabureau. Doel van de campagne is om meer Nederlanders te motiveren het nieuwe donorregister in te vullen. Afgelopen augustus lanceerde de Rijksoverheid ook al een donorcampagne.
De tv-commercial opent met de vraag: wat vult Nederland in op donorregister.nl? Vervolgens zien we verschillende vrienden en familie die elkaar hun persoonlijke keuze vertellen. De uiteenlopende reacties maken duidelijk dat er vier keuzes zijn: ja, nee, mijn partner beslist en ik wijs iemand aan die na mijn overlijden de keuze maakt.
Suzanne Koning, campagnemanager bij het ministerie van Algemene Zaken, zegt: 'Met deze campagne willen we vooral de nadruk leggen op de vier keuzes in het donorregister, dus ook de mogelijkheid om de beslissing over te laten aan bijvoorbeeld je partner. Het maakt niet uit wat je keuze is, als je 'm maar invult. Iedereen die geen keuze maakt, komt in het nieuwe Donorregister met 'geen bezwaar tegen orgaandonatie' te staan.'
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, online, digital out of home, print en in het openbaar vervoer. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

