TheFork wil restaurantbranche aan meer gasten helpen
- Bureaus
- 18 sep 2020 @ 09:52
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnes
- 18 sep 2020 @ 09:52
- Lucas Boon
Reserveringsplatform TheFork lanceert een nieuwe campagne genaamd Back to the Restaurants. Doel is om gasten -ondanks corona- aan te sporen weer uit eten te gaan en zodoende de restaurantbranche sneller te doen herstellen.
Foto: gerecht van *restaurant Parkheuvel (Rotterdam).
De vrees voor corona-besmetting is bij consumenten gedaald, maar het consumentenvertrouwen is nog niet volledig hersteld. Gasten reserveren daarom minder snel bij een restaurant, stelt TheFork.
De nieuwe campagne van TheFork loopt van 17 september tot en met 17 november in Nederland en 21 andere landen waar TheFork actief is. Geïnteresseerden kunnen via een online promotie uit eten bij een selectie aan restaurants, waaronder ook enkele restaurants bekroond met een Michelin-ster. TheFork belooft gasten een korting van 50% op de rekening, exclusief drank. De korting moet de drempel van twijfelende gasten om uit eten te gaan verlagen.
In aanloop naar de campagne heeft TheFork onderzoek gedaan onder diverse restauranthouders die bij het platform aangesloten zijn. Hieruit blijkt onder meer dat, ondanks de vermindering in het aantal couverts dat beschikbaar is vanwege de coronamaatregelen, 68% van de restaurants sinds de heropening in juni minder dan 50% bezetting heeft genoten.
TheFork adviseert de volgende tien hotspots:
Ratatouille Food & Wine - Haarlem (Michelin)
Vineum - Rotterdam (Michelin
Parkheuvel - Rotterdam (Michelin)
Oni Japanese Kitchen - Den Haag
Restaurant Johannes - Amsterdam
Normandy Bar & Gourmet - Maastricht
The Commons - Groningen
Ta Toru - Amsterdam
De Compagnon - Amsterdam
Bistro Berlage - Amsterdam
TheFork (onderdeel van Tripadvisor) heeft naar eigen zeggen een wereldwijd netwerk van 80.000 restaurants en 29 miljoen maandelijkse bezoekers.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

