TheFork wil restaurantbranche aan meer gasten helpen
- Bureaus
- 18 sep 2020 @ 09:52
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnes
- 18 sep 2020 @ 09:52
- Lucas Boon
Reserveringsplatform TheFork lanceert een nieuwe campagne genaamd Back to the Restaurants. Doel is om gasten -ondanks corona- aan te sporen weer uit eten te gaan en zodoende de restaurantbranche sneller te doen herstellen.
Foto: gerecht van *restaurant Parkheuvel (Rotterdam).
De vrees voor corona-besmetting is bij consumenten gedaald, maar het consumentenvertrouwen is nog niet volledig hersteld. Gasten reserveren daarom minder snel bij een restaurant, stelt TheFork.
De nieuwe campagne van TheFork loopt van 17 september tot en met 17 november in Nederland en 21 andere landen waar TheFork actief is. Geïnteresseerden kunnen via een online promotie uit eten bij een selectie aan restaurants, waaronder ook enkele restaurants bekroond met een Michelin-ster. TheFork belooft gasten een korting van 50% op de rekening, exclusief drank. De korting moet de drempel van twijfelende gasten om uit eten te gaan verlagen.
In aanloop naar de campagne heeft TheFork onderzoek gedaan onder diverse restauranthouders die bij het platform aangesloten zijn. Hieruit blijkt onder meer dat, ondanks de vermindering in het aantal couverts dat beschikbaar is vanwege de coronamaatregelen, 68% van de restaurants sinds de heropening in juni minder dan 50% bezetting heeft genoten.
TheFork adviseert de volgende tien hotspots:
Ratatouille Food & Wine - Haarlem (Michelin)
Vineum - Rotterdam (Michelin
Parkheuvel - Rotterdam (Michelin)
Oni Japanese Kitchen - Den Haag
Restaurant Johannes - Amsterdam
Normandy Bar & Gourmet - Maastricht
The Commons - Groningen
Ta Toru - Amsterdam
De Compagnon - Amsterdam
Bistro Berlage - Amsterdam
TheFork (onderdeel van Tripadvisor) heeft naar eigen zeggen een wereldwijd netwerk van 80.000 restaurants en 29 miljoen maandelijkse bezoekers.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers