Mazzel met Lucky Day
- Bureaus
- 30 mrt 2021 @ 15:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 30 mrt 2021 @ 15:30
- Sjaak Hoogkamer
De dagelijkse kansspelloterij Lucky Day inspireert de doelgroep in de nieuwe campagne met alledaagse mazzelmomentjes. De Feeling Lucky-campagne, gecreëerd door Dept en Mindshare.Greenhouse, is nu te zien op digitale kanalen en te horen op de radio.
Lucky Day, een van de zeven spellen van Nederlandse Loterij, heeft samen met Dept en Mindshare.Greenhouse een merkstrategie ontwikkeld die naar eigen zeggen de propositie van het merk bevestigt, namelijk dat de consument iedere dag kans heeft op hun Lucky Day. Het dagelijkse karakter werd in de vorige campagne, waarin Lucky Day het 19:00 moment claimde, met succes benadrukt en wordt nu versterkt met de nieuwe.
Via online videokanalen, social, display en radio maakt Lucky Day de doelgroep bewust van hun mazzelmomentjes.
Tim van Dijk, Campaign Manager bij Lucky Day: ‘De campagne laat zien dat je een dagelijks mazzelmoment dezelfde dag nog kunt verzilveren door mee te spelen met Lucky Day. Door authentieke mazzelmomentjes te tonen, versterken we deze herkenning.’
Dept heeft samen met Mindshare.Greenhouse een jaarstrategie ontwikkeld die bijdraagt aan de doelstellingen van de dagelijkse loterij.
Er zijn meer dan 120 assets ontwikkeld die, na een korte campagne piek in april, het hele jaar worden uitgeserveerd.
‘De samenwerking tussen Lucky Day en Dept zorgt voor veel positieve energie,’ vertelt Ferdy Joosen, Creative bij Dept. ‘Zo gaan we dit jaar vlammen met veel verschillende creaties en zorgen we dat we inhaken op actuele situaties zoals een belangrijke voetbalwedstrijd, de eerste zomerdag of een interessant nieuwsitem.’
Credits
Verantwoordelijk bij Lucky Day: Tim van Dijk, Raffaele Fiorini
Bureau: Dept
Creatie: Ferdy Joosen, Joost van der Schoot
Associate Creative Director: Rob Voortman
Design: Sander van Lit, Emiel Vandenbroeck, Billy Osborne
Edit en animatie: Pieter Bokhorst, Sander van Lit
Strategie: Dennis Hamakers
Account en projectmanagement: Rosa Stamato, Indra van Goch, Daan Hülsmann
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Productiehuis: RubenPaulRuben
Sound: Audentity
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

