Bavaria met schuimkuif
- Bureaus
- 9 jun 2022 @ 10:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jun 2022 @ 10:48
- Sjaak Hoogkamer
Chuck Studios presenteert een nieuwe identiteit voor biermerk Bavaria. De identiteit is onthuld bij de lancering van de nieuwe alcoholvrije 0.0% variant van het biermerk.
Florent Renders, hoofd marketing NL bij Royal Swinkels Family Brewers: ‘De Schuimkuif geeft ons bier een uniek randje en sluit naadloos aan bij onze merkwaarden. Chuck Studios heeft niet alleen onze culinaire identiteit ontworpen, ze hebben deze ook direct in onze campagne voor 0.0% ingezet, samen met bureau Fama Volat.’
Olaf van Gerwen, mede-oprichter en global creative director van Chuck Studios: ‘Onze strategische reis begon met de vraag: wat zit er eigenlijk ín de belletjes in een Bavaria biertje? Wij vinden dat de belletjes gevuld zijn met levenslust, met joie de vivre. En met de drang om naar buiten te gaan, te gaan genieten. En als er genoeg belletjes zijn, ontstaat de dikke, frisse schuimlaag op het bier. Het schuim werd het speelveld voor deze nieuwe culinaire identiteit.’
De Schuimkuif is volgens het bureau ‘vrolijk, feestelijk en visueel herkenbaar. Op lange termijn zal de Schuimkuif Bavaria herkenbaar maken, zelfs als je het bier zonder merk of logo afbeeldt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

