Bavaria met schuimkuif

Bavaria met schuimkuif
  • Bureaus
  • 9 jun 2022 @ 10:48
  • 12992 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Chuck Studios presenteert een nieuwe identiteit voor biermerk Bavaria. De identiteit is onthuld bij de lancering van de nieuwe alcoholvrije 0.0% variant van het biermerk.

Florent Renders, hoofd marketing NL bij Royal Swinkels Family Brewers: ‘De Schuimkuif geeft ons bier een uniek randje en sluit naadloos aan bij onze merkwaarden. Chuck Studios heeft niet alleen onze culinaire identiteit ontworpen, ze hebben deze ook direct in onze campagne voor 0.0% ingezet, samen met bureau Fama Volat.’

Olaf van Gerwen, mede-oprichter en global creative director van Chuck Studios: ‘Onze strategische reis begon met de vraag: wat zit er eigenlijk ín de belletjes in een Bavaria biertje? Wij vinden dat de belletjes gevuld zijn met levenslust, met joie de vivre. En met de drang om naar buiten te gaan, te gaan genieten. En als er genoeg belletjes zijn, ontstaat de dikke, frisse schuimlaag op het bier. Het schuim werd het speelveld voor deze nieuwe culinaire identiteit.’

De Schuimkuif is volgens het bureau ‘vrolijk, feestelijk en visueel herkenbaar. Op lange termijn zal de Schuimkuif Bavaria herkenbaar maken, zelfs als je het bier zonder merk of logo afbeeldt.’

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken