Bavaria met schuimkuif
- Bureaus
- 9 jun 2022 @ 10:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jun 2022 @ 10:48
- Sjaak Hoogkamer
Chuck Studios presenteert een nieuwe identiteit voor biermerk Bavaria. De identiteit is onthuld bij de lancering van de nieuwe alcoholvrije 0.0% variant van het biermerk.
Florent Renders, hoofd marketing NL bij Royal Swinkels Family Brewers: ‘De Schuimkuif geeft ons bier een uniek randje en sluit naadloos aan bij onze merkwaarden. Chuck Studios heeft niet alleen onze culinaire identiteit ontworpen, ze hebben deze ook direct in onze campagne voor 0.0% ingezet, samen met bureau Fama Volat.’
Olaf van Gerwen, mede-oprichter en global creative director van Chuck Studios: ‘Onze strategische reis begon met de vraag: wat zit er eigenlijk ín de belletjes in een Bavaria biertje? Wij vinden dat de belletjes gevuld zijn met levenslust, met joie de vivre. En met de drang om naar buiten te gaan, te gaan genieten. En als er genoeg belletjes zijn, ontstaat de dikke, frisse schuimlaag op het bier. Het schuim werd het speelveld voor deze nieuwe culinaire identiteit.’
De Schuimkuif is volgens het bureau ‘vrolijk, feestelijk en visueel herkenbaar. Op lange termijn zal de Schuimkuif Bavaria herkenbaar maken, zelfs als je het bier zonder merk of logo afbeeldt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers