The Student Hotel wil stereotypes rond non-binariteit ontkrachten

  • Bureaus
  • 1 aug 2022 @ 10:42
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

The Student Hotel, Nanoah Struik en bureau Hammerfest ontwikkelen, samen met de genderfluïde gemeenschap, een campagne om het stigma rondom non-binaire fysieke stereotypes te ontkrachten. Want net als ieder mens komen de leden van deze community in alle vormen, achtergronden en kledingstijlen.

The Student Hotel is opnieuwr officieel partner van Pride Amsterdam. TSH Amsterdam City op de Wibautstraat is voor het tweede jaar op rij genomineerd als het Pride Hotel voor de periode van 30 juli t/m 7 augustus 2022. Met het thema: My gender, My pride, verschuift de focus dit jaar van ‘houden van wie je wil houden’, naar ‘mogen zijn hoe je je voelt’, zonder opgelegde norm van buitenaf. Hiermee wil de organisatie van Pride Amsterdam aandacht besteden aan de diversiteit aan genderidentiteiten en het zelfbeschikkingsrecht.
‘Iedereen die The Student Hotel binnenloopt moet zich veilig, erkend en geliefd voelen. Wij willen met onze doorlopende event-programmeringen en social kanalen een breed publiek aanspreken om de beeldvorming van gemarginaliseerde groepen uit te dagen, en tegelijkertijd ook mensen binnen die groepen te empoweren. The Student Hotel staat voor positieve impact en dit doen we niet vanuit een preekstoel, maar juist door onze platformen aan te bieden aan experts en talenten vanuit de eigen LGBTQIA+ communities’ zegt Mio van der Mei (zij/haar), Social Media Manager The Student Hotel.

Het echte beeld
The Student Hotel werkte samen met Nanoah Struik (die/hen), allround maker en auteur van het boek: X: alles & niets, om een struikelblok uit diens non-binaire community aan te pakken. Uit onderzoek en gesprekken is gebleken dat een standaard uiterlijk voor non-binaire personen een misconceptie is. Net als ieder mens komen mensen uit de non-binaire community in alle vormen, achtergronden, leeftijden en kledingstijlen. Social-first bureau Hammerfest ontwikkelde vanuit dit inzicht samen met Nanoah een campagne om het echte beeld van de non-binaire community te laten zien. De films die centraal staan binnen de campagne zijn geregisseerd door Valerie Bisscheroux (hen/die/zij), bekend van de populaire Anne+ serie en film.

De campagne I am non-binary richt zich op het doorstrepen van de stereotypen en het geven van een podium aan de diversiteit binnen de community. In verschillende portretten komen meerdere personen uit de non-binaire community aan het woord om hun verhaal te vertellen; wat betekenen de voornaamwoorden voor hen en waarom is het zo belangrijk om hier rekening mee te houden? Nanoah: ‘Het is zo’n verademing om een diverser beeld van de non-binaire community te zien in deze campagne, we zijn allemaal op onze eigen prachtige manier verschillend en dat is mooi in beeld gebracht. Het is fantastisch en belangrijk dat The Student Hotel dat beeld een platform geeft en letterlijk en figuurlijk onze stemmen laat horen.’

Voor en door de community
‘Bij het overbrengen van zo’n kwetsbare boodschap met zoveel lagen voor deze community is het essentieel dat niet alleen het idee, maar ook de cast en crew vanuit diezelfde community komt. Alleen op die manier kun je een campagne met de juiste inhoud van en voor de community maken’ stelt Anne Merel (zij/haar), Creative Director Hammerfest. Het eerste deel van de campagne is hier te zien.

De campagne is te zien op de social kanalen van The Student Hotel. Tijdens Pride Amsterdam (30 juli tot en met 7 augustus) wordt in The Student Hotel City op de Wibautstraut PrideTV gemaakt en zijn er diverse, kleinschalige activiteiten. Het hele programma is hier te vinden.

Credits
Bureau: Hammerfest
Klant: The Student Hotel
Klant contact: Mio van der Mei (

zij/haar), Alessia Riolo (zij/haar)
Regisseur: Valerie Bisscheroux (hen/die/zij)

Cast:
Nanoah Struik (die/hen)
Vreer Verkerke: hen/hun
Luna Scalzotto hen/hun
Senn van Beek: die/diens
Ryan Ramharak: die/diens
Tijn de Jong: hij/hen/die)
Eli Verboket: die/hun/hij






Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken