Frederike den Ottelander wordt managing director Buutvrij

Frederike den Ottelander wordt managing director Buutvrij
  • Bureaus
  • 1 dec 2022 @ 10:12
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingCreatie

Reclamebureau Buutvrij, bekend van hun spraakmakende campagnes voor onder andere koninklijke Auping en Omroep Zwart, benoemt Frederike den Ottelander (36, foto: links) als Managing Director. Jorn Dost (34) groeit door tot Creative Director.

Oprichters en eigenaars Maarten Boer (48) en Reuben Alexander (43) blijven onderdeel van het team en ontfermen zich onverminderd over de koers van het bureau. 

Helemaal in lijn met hun filosofie ‘Alles kan…  Als je maar buiten de lijntjes durft te kleuren’ zijn de kaarten opnieuw geschud. Frederike den Ottelander (36) komt van Ikea, voorheen klant van Buutvrij, en wordt Managing Director. Jorn Dost (34) groeit door en neemt vanaf nu de creatieve leiding op zich. Oprichters en eigenaars Maarten Boer (48) en Reuben Alexander (43) blijven onderdeel van het team en ontfermen zich onverminderd over de koers van het bureau.

Gedroomde transfer
Den Ottelander was tot voor kort als Country Marketing Manager eindverantwoordelijk voor alle marketing van IK Nederland. In die rol werkten zij en haar team sinds 2019 nauw samen met Buutvrij aan de nieuwe positionering 'iedereen slim' en succesvolle campagnes als de Ikea Luistercatalogus (waaronder goud en zilver bij de SpinAwards) en Bring Back Friday (waaronder een gouden Epica). Beide mooie voorbeelden van hoe ‘business for good’ en ‘good for business’ hand in hand kunnen gaan. 'Ik ken Buutvrij als bureau dat het vuur aan je schenen legt om jouw uitdaging als merk echt goed te begrijpen en blijft toetsen of ‘doing business for good’ wel écht de kern van je verhaal is. Het is misschien atypisch dat ik van marketingmanager en merkenbouwer overstap naar deze functie waarin ik vooral het bureau ga managen. Ik vind het een grote eer dat ik nu in deze rol de rest van het ambitieuze Buutvrij team mag faciliteren om nog vaker het beste in merken naar boven te halen en zo samen positieve impact te maken. Precies zoals ze bij mij toentertijd bij Ikea hebben gedaan', aldus den Ottelander. Alexander: 'We zijn heel trots met de aanstelling van Frederike omdat ze door de bril van de opdrachtgever kan kijken, maar vooral omdat ze het Buutvrij DNA heeft waarbij de menselijke maat altijd bovenaan staat. Dat in combinatie met onze altijd positieve en opvallende campagnes is goud waard voor merken die in de basis goed zitten, maar wel wat sex kunnen gebruiken.'

Verhalen die zichzelf doorvertellen
Tegelijkertijd draagt Maarten Boer na 20 jaar de creatieve leiding over aan Jorn Dost, die na ruim vijf jaar Buutvrij doorgroeit tot Creatieve Director. 'De beste mensen op de juiste plek is véél belangrijker dan wie er ‘de baas’ is, zodoende ben ik supertrots met de nieuwe aanstelling van Jorn. Het geeft mij de ruimte om meer te focussen op waarom ik Buutvrij ooit begonnen ben; ideeën verzinnen die er nog niet zijn. Het laat zien dat we er in slagen talent te behouden en tevens de ruimte geven om zich nog verder te ontwikkelen. Ik kijk er naar uit om Jorn te steunen in zijn rol en met het team van Buutvrij fantastisch strategisch en creatief werk neer te zetten.'

In zijn nieuwe functie is Dost verantwoordelijk voor het functioneren en uitbouwen van het creatieve team. Dost: 'Creativiteit is een talent waarmee je de wereld positief kan beïnvloeden en blijvend kan veranderen. Vanuit die overtuiging heb ik een aantal jaar geleden heel bewust gekozen voor Buutvrij. Maarten en Reuben hebben een unieke plek gecreëerd waar van iedere min een plus wordt gemaakt, voor mensen én merken die de wereld een beetje beter maken. Met lef en aanstekelijk enthousiasme. Ik heb heel veel zin om die koers samen met het team verder uit te bouwen.'
(PvWK)

Over Buutvrij for life
Buutvrij for life is een onafhankelijk creatief bureau dat is gespecialiseerd in het oplossen van problemen die er toe doen. Van merkpositionering tot brand activation. Het creatieve bureau helpt mensen en merken met een goed verhaal, dat nóg beter te vertellen. Omroep Zwart, Koninklijke Auping, Natuur & Milieu en Artsen zonder Grenzen, om er een paar te noemen. Buutvrij gaat altijd all-in, met een grijns van oor tot oor. Net als bij dat laatste sprintje, vroeger, met verstoppertje. Ze geloven dat alles kan als je een beetje buiten de lijntjes durft te kleuren. Meer info staat hier.'

(bron: Buutvrij)
 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken