Naturalis brengt de T-rex tot leven in nieuwe campagne
- Bureaus
- 14 feb 2023 @ 08:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Creatie
- 14 feb 2023 @ 08:49
- Peter van Woensel Kooy
Naast de 42 miljoen objecten, waaronder de beroemde T-rex Trix, is er nóg een bijzonder wezen kenmerkend voor Naturalis: de bezoeker. Dat stelt het museum in de nieuwe campagne van bureau KesselsKramer.
Naturalis is naar eigen zeggen hét natuurhistorisch museum van Nederland, met een wereldberoemd, gerespecteerd onderzoeksinstituut op het gebied van biodiversiteit en een enorme collectie van planten, dieren en dinosauriërs. Daarnaast is er volgens het museum nóg een bijzonder wezen kenmerkend voor Naturalis: de bezoeker.
Die nieuwsgierige, onvoorspelbare bezoeker staat nu in de nieuwe campagne centraal. Verbeelding en beleving spelen in het vernieuwde Naturalis namelijk een belangrijke rol. Creatief directeur van KesselsKramer Gijs van den Berg: 'in de interactie met de bezoeker komt de indrukwekkende collectie van Naturalis echt tot leven.'
De tv-commercial is gemaakt in samenwerking met regisseur René Nuijens. Een gezin gaat een dagje naar Naturalis. Rustig kijken ze hun ogen uit, totdat ze uit het niets volledig omver worden geblazen door een gigantische brullende T-rex. Of misschien toch hun eigen brutale dochter?
Voor directeur communicatie Corine van Impelen en communicatieadviseur Susanne Verburg, die beiden eind 2022 vertrokken bij Naturalis, is de campagne een mooi afscheidscadeau. Corine: 'Het is heel bijzonder dat we het gevoel van een dagje uit bij Naturalis in 25 seconden hebben kunnen vangen.' Suzanne: 'We laten op deze manier echt zien dat Naturalis naast leerzaam ook spannend en gewoon leuk is. We sluiten af met een brul', tekende het bureau op. Bekijk de nieuwe commercial in het venster hieronder.
(PvWK)
CREDITS
opdrachtgever: Naturalis
concept, Creatie & Productie: KesselsKramer
director: René Nuijens
editor: Will Judge
sound design: REC Sound
Over KesselsKramer
'KesselsKramer, opgericht in 1996, is een onafhankelijk design- en communicatiebureau gevestigd in Amsterdam, Londen en Los Angeles. KesselsKramer staat bekend om het maken van “reclame voor mensen die niet van reclame houden” en ontwikkelt integrale merkoplossingen en campagnes voor wereldwijde en lokale merken, zoals Timberland, CitizenM en Nemo Science Museum.'
(bron: KesselsKramer)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Naturalis
- museum
- René Nuijens
- reatie
- Susanne Verburg
- KesselsKramer
- Will Judge
- REC Sound
- productie
- Corine van Impelen
- T-rex
- dino
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Nieuwe campagne Chassé Theater zet juist bezoekers in het...
- Campagne “Doe jij wel iets wat ertoe doet?“ wil leraren werven
Laatste Nieuws
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
- Springbok en Joe Public breiden... 30-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing