Naturalis brengt de T-rex tot leven in nieuwe campagne
- Bureaus
- 14 feb 2023 @ 08:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Creatie
- 14 feb 2023 @ 08:49
- Peter van Woensel Kooy
Naast de 42 miljoen objecten, waaronder de beroemde T-rex Trix, is er nóg een bijzonder wezen kenmerkend voor Naturalis: de bezoeker. Dat stelt het museum in de nieuwe campagne van bureau KesselsKramer.
Naturalis is naar eigen zeggen hét natuurhistorisch museum van Nederland, met een wereldberoemd, gerespecteerd onderzoeksinstituut op het gebied van biodiversiteit en een enorme collectie van planten, dieren en dinosauriërs. Daarnaast is er volgens het museum nóg een bijzonder wezen kenmerkend voor Naturalis: de bezoeker.
Die nieuwsgierige, onvoorspelbare bezoeker staat nu in de nieuwe campagne centraal. Verbeelding en beleving spelen in het vernieuwde Naturalis namelijk een belangrijke rol. Creatief directeur van KesselsKramer Gijs van den Berg: 'in de interactie met de bezoeker komt de indrukwekkende collectie van Naturalis echt tot leven.'
De tv-commercial is gemaakt in samenwerking met regisseur René Nuijens. Een gezin gaat een dagje naar Naturalis. Rustig kijken ze hun ogen uit, totdat ze uit het niets volledig omver worden geblazen door een gigantische brullende T-rex. Of misschien toch hun eigen brutale dochter?
Voor directeur communicatie Corine van Impelen en communicatieadviseur Susanne Verburg, die beiden eind 2022 vertrokken bij Naturalis, is de campagne een mooi afscheidscadeau. Corine: 'Het is heel bijzonder dat we het gevoel van een dagje uit bij Naturalis in 25 seconden hebben kunnen vangen.' Suzanne: 'We laten op deze manier echt zien dat Naturalis naast leerzaam ook spannend en gewoon leuk is. We sluiten af met een brul', tekende het bureau op. Bekijk de nieuwe commercial in het venster hieronder.
(PvWK)
CREDITS
opdrachtgever: Naturalis
concept, Creatie & Productie: KesselsKramer
director: René Nuijens
editor: Will Judge
sound design: REC Sound
Over KesselsKramer
'KesselsKramer, opgericht in 1996, is een onafhankelijk design- en communicatiebureau gevestigd in Amsterdam, Londen en Los Angeles. KesselsKramer staat bekend om het maken van “reclame voor mensen die niet van reclame houden” en ontwikkelt integrale merkoplossingen en campagnes voor wereldwijde en lokale merken, zoals Timberland, CitizenM en Nemo Science Museum.'
(bron: KesselsKramer)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- productie
- Susanne Verburg
- museum
- Corine van Impelen
- dino
- Will Judge
- T-rex
- Naturalis
- REC Sound
- reatie
- René Nuijens
- KesselsKramer
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

