Nieuwe merkidentiteit TBAuctions, nadruk op duurzaamheid en technologie
- Bureaus
- 26 feb 2024 @ 08:14
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 feb 2024 @ 08:14
- Michiel van Zaane
Onder het motto ‘Alles heeft waarde’ profileert digitaal veilinghuis TBAuctions zich als koploper in de digitale veilingwereld. Met een nieuwe merkidentiteit zet het bedrijf in op technologie en duurzaamheid.
Door de merkidentiteit te vernieuwen wil het het veilinghuis en de onderliggende merken een stijl creëren die aansluit bij de strategische richting van het bedrijf. Hierbij staat ‘TB’ in TBAuctions voor TechBids Auctions. Het online veilingplatform wil digitale veilingen positioneren als de beste keuze voor het verhandelen van gebruikte bedrijfsmiddelen, waarbij technologie en biedingen van hoge kwaliteit centraal staan.
Om de nieuwe merkidentiteit te realiseren, heeft het digitale veilinghuis het digitale marketingbureau Dept ingeschakeld. ‘Het was een mooie uitdaging om tot een visuele identiteit te komen die de verbinding vormt tussen de meerdere ondernemingen dat TB Auctions sterk is”, zegt Manuel Di Tolve, Creative Director bij Dept. ‘Een basisprincipe is duurzaamheid, wat symbolisch terugkomt in de kleurstelling. Daar tegenover staat Tech, gevisualiseerd met een technische en strakke typografie zodat er een spannend contrast ontstaat. De diagonaal dient als container die op meerdere manieren ingevuld kan worden, bijvoorbeeld door middel van beeld, iconografie of typografie. Dit zorgt voor een rijke, dynamische identiteit dat goed past bij het veelzijdige karakter van TB Auctions en haar ondernemingen.’
Impact
Het versnellen van de circulaire economie vormt een belangrijk onderdeel van de nieuw gekozen positionering. Met een eigentijds kleurenpalet dat groen en aubergine harmonieus combineert, profileert TB Auctions zich als een merk dat zich volledig inzet voor duurzaamheid en een positieve ecologische impact. ‘Vijf jaar na het samengaan van Troostwijk Auctions en BVA Auctions, werd het tijd om het merk TBAuctions een eigen, authentiek gezicht te geven’, vertelt Sophia Kerkhof-Schneider, Chief Marketing Officer van TBAuctions. ‘De nieuwe kleuren belichamen niet alleen onze gezamenlijke toewijding aan de circulaire economie, maar weerspiegelen ook de industriële en technologische uitstraling waar TBAuctions voor staat.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing