C2B wint pitch deomerk Borotalco
- Bureaus
- 8 jul 2024 @ 10:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 jul 2024 @ 10:11
- Sjaak Hoogkamer
Na een pitch mag creatief contentbureau C2B zich officieel het nieuwe social bureau van het Italiaanse deodorantmerk Borotalco in Nederland noemen.
Borotalco, dat dit jaar haar 120-jarig jubileum viert, wil onder meer haar brand awareness vergroten. Het merk, onderdeel van de Bolton Group, is al ruim een eeuw een gevestigde naam in Italië. Sinds een aantal jaar is Borotalco ook in Nederland actief en is het de wens de groei een extra impuls te geven. C2B zal zich daarom onder meer gaan ontfermen over de verschillende Nederlandse social mediakanalen van het merk.
De samenwerking bestaat onder meer uit het uitwerken en uitvoeren van een always-on contentplan. Daarbij vallen onder meer campagnebeheer en -creatie, en on-going contentcreatie voor hoofdzakelijk Instagram en Facebook. ‘Social media is voor Borotalco een belangrijk kanaal om de doelgroep te bereiken. We waren direct enthousiast over de aanpak van C2B om ons merk en merkwaarden meer tot uiting te laten komen en de doelgroep te betrekken,’aldus Roel Derksen, Brand Manager Personal Care, Bolton Nederland.
‘Borotalco is een een onderscheidend product en heeft een rijke heritage. Daarmee past het merk bij C2B. Voor ons de (leuke) rol om ‘content worth sharing’ te maken om de brand awareness te verhogen,’ zo zegt Robert van Meer, director C2B.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- La Trappe zet 0.0-bieren in de... 16-01-2025
- ‘Detective George’ in nieuwe... 15-01-2025
- De makers van morgen15-01-2025
- De toekomst van LinkedIn met... 15-01-2025
- Micazu kent ‘huizen die goed zijn in... 14-01-2025
- Ebro Foods lanceert campagne voor... 14-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day