C2B wint pitch deomerk Borotalco

C2B wint pitch deomerk Borotalco
  • Bureaus
  • 8 jul 2024 @ 10:11
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na een pitch mag creatief contentbureau C2B zich officieel het nieuwe social bureau van het Italiaanse deodorantmerk Borotalco in Nederland noemen.

Borotalco, dat dit jaar haar 120-jarig jubileum viert, wil onder meer haar brand awareness vergroten. Het merk, onderdeel van de Bolton Group, is al ruim een eeuw een gevestigde naam in Italië. Sinds een aantal jaar is Borotalco ook in Nederland actief en is het de wens de groei een extra impuls te geven. C2B zal zich daarom onder meer gaan ontfermen over de verschillende Nederlandse social mediakanalen van het merk.

De samenwerking bestaat onder meer uit het uitwerken en uitvoeren van een always-on contentplan. Daarbij vallen onder meer campagnebeheer en -creatie, en on-going contentcreatie voor hoofdzakelijk Instagram en Facebook. ‘Social media is voor Borotalco een belangrijk kanaal om de doelgroep te bereiken. We waren direct enthousiast over de aanpak van C2B om ons merk en merkwaarden meer tot uiting te laten komen en de doelgroep te betrekken,’aldus  Roel Derksen, Brand Manager Personal Care, Bolton Nederland.

‘Borotalco is een een onderscheidend product en heeft een rijke heritage. Daarmee past het merk bij C2B. Voor ons de (leuke) rol om ‘content worth sharing’ te maken om de brand awareness te verhogen,’ zo zegt Robert van Meer, director C2B.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken