C2B wint pitch deomerk Borotalco
- Bureaus
- 8 jul 2024 @ 10:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 jul 2024 @ 10:11
- Sjaak Hoogkamer
Na een pitch mag creatief contentbureau C2B zich officieel het nieuwe social bureau van het Italiaanse deodorantmerk Borotalco in Nederland noemen.
Borotalco, dat dit jaar haar 120-jarig jubileum viert, wil onder meer haar brand awareness vergroten. Het merk, onderdeel van de Bolton Group, is al ruim een eeuw een gevestigde naam in Italië. Sinds een aantal jaar is Borotalco ook in Nederland actief en is het de wens de groei een extra impuls te geven. C2B zal zich daarom onder meer gaan ontfermen over de verschillende Nederlandse social mediakanalen van het merk.
De samenwerking bestaat onder meer uit het uitwerken en uitvoeren van een always-on contentplan. Daarbij vallen onder meer campagnebeheer en -creatie, en on-going contentcreatie voor hoofdzakelijk Instagram en Facebook. ‘Social media is voor Borotalco een belangrijk kanaal om de doelgroep te bereiken. We waren direct enthousiast over de aanpak van C2B om ons merk en merkwaarden meer tot uiting te laten komen en de doelgroep te betrekken,’aldus Roel Derksen, Brand Manager Personal Care, Bolton Nederland.
‘Borotalco is een een onderscheidend product en heeft een rijke heritage. Daarmee past het merk bij C2B. Voor ons de (leuke) rol om ‘content worth sharing’ te maken om de brand awareness te verhogen,’ zo zegt Robert van Meer, director C2B.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers