Independer lanceert campagne 'De Switch'
- Bureaus
- 30 dec 2024 @ 09:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 30 dec 2024 @ 09:14
- Nanny Kuilboer
Social agency Monkeys & Bananas heeft samen met vastelastenvergelijker Independer de socialmediacampagne De Switch gelanceerd, gericht op het stimuleren van bewustwording rond keuzes bij aanvullende zorgverzekeringen.
Met short-formvideo's op TikTok wordt ingespeeld op de beslissingen die consumenten moeten maken over aanvullende verzekeringen voor het komende jaar. Merel van Someren, Brand Manager bij Independer: ‘De luchtige video's sluiten perfect aan bij de jongere doelgroepen en brengen de mogelijke voordelen van aanvullende zorgverzekeringen op een speelse en concrete manier in beeld. De campagne loopt nog tot en met 31 december.’
Kijkje in het brein
In de video's krijgt de kijker een blik in de toekomst van de hoofdpersoon, afhankelijk van de gemaakte keuze. Zo zien we een wintersporter die beter wél voor fysiotherapie als aanvulling had kunnen kiezen of iemand die gaat ‘daten’ en, zonder extra tandartsverzekering, glimlachend een ontbrekende tand laat zien. Met de switch naar ‘verzekering aan’ toont zij dezelfde lach, maar dan met een stralend, compleet gebit.
Humor en herkenbaarheid
Van Someren vervolgt: ‘Om tijdens onze campagne de jongere doelgroep in beweging te krijgen om in drie minuten hun zorgverzekering te vergelijken vonden wij het belangrijk om content te maken die aansluit bij doelgroep en de kanalen waarop zij aanwezig zijn. Met deze campagne willen we laten zien dat Independer helpt om op een toegankelijke manier te kiezen welke zorgverzekering, met al dan niet aanvullende zorg, het beste past. Dankzij de samenwerking met Monkeys & Bananas brengen we dit proces op een frisse, creatieve manier onder de aandacht.’
Alain de Schutter van Monkeys & Bananas vult aan: ‘Met deze social campagne wilden we zorgverzekeringen tastbaar maken op een manier die jongvolwassenen aanspreekt. Door humor en herkenbaarheid te combineren, zorgen we ervoor dat Independer top-of-mind blijft tijdens de belangrijkste beslisperiode van het jaar.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers