De jokkebrokken van Volkswagen (en al die anderen)
- Bureaus
- 8 okt 2015 @ 09:24
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - Geen tag
- 8 okt 2015 @ 09:24
- Lodewijk van der Peet
Het is alweer een jaar of drie geleden dat ik samen met De Nederlandse Energie Maatschappij een advertentie schreef die het acht-uur-journaal haalde en de dag erna zelfs tot vragen in de Tweede Kamer leidde.
Het ging over stroom die grijzer dan groen was. Ik was verbijsterd over de ophef. Nu onthuld is dat Volkswagen jokt, verrassen de reacties me weer. Bijna iedereen jokt in zijn campagnes. Dat wist je toch?
Met Oral-B 3D White worden binnen 2 weken de voorkant, achterkant en zichtbare oppervlakken tussen de tanden witter. Met Texaco benzine krijg je een optimale verbranding, betere prestaties van de motor, lagere emissies of uitstootgassen en bescherming van de motor tegen corrosie of roest. Er zitten 691 steken in het Denham logo. P-CL-E fluide in Biodermal verwijdert je pigmentvlekken.
Zonnatura staat voor 100% natuurlijke producten. Sikkens hoogglans is huidvet resistent. Door de diamantpoeder in Forever Flawless verdwijnen je rimpels. De natuurlijke mineraalwaters van Spa ontspringen in het hart van de Belgische Ardennen na een filteringsproces van jaren. Kérastase Résistance reconstrueert de interne substantie van haar dat verzwakt is door chemische of mechanische agressies om de sterkte en soliditeit te herstellen.
De duurzaamheid van een Gazelle betaalt zich terug in lage onderhoudskosten en een hoge inruilwaarde. Je brengt de Odorex Spray 's avonds voor het slapen gaan onder je oksel aan en je hoeft het maar 2-3 keer per week te gebruiken.
Het is hun waarheid en die zullen ze met hand en tand verdedigen, maar het zijn allemaal jokkebrokken. Instrumentele communicatie is volgens veel marketeers synoniem voor liegen om bestwil.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation