Kuttekoppen

Kuttekoppen
  • Bureaus
  • 16 okt 2015 @ 10:16
  • 22953 x gelezen
  • Link
  • Lodewijk van der Peet
    Lodewijk van der Peet

    Managing Director
    BeyenMeyer
  • Geen tag

De Volkskrant heeft maar liefst 3 commercials gemaakt. Er was één drol bedacht en die hebben ze op drie manieren uitgeperst. Dan is het geen losse keutel maar een campagne (zo werkt dat). De strateeg: 'Er zijn slimme en domme mensen. Wij zijn natuurlijk voor de slimme mensen! Voor de domme mensen zijn, is dom. Domme mensen hebben de klok horen luiden en slimme mensen weten waar de klepel hangt.'

Zie je het al voor je hoe de vergadering aan de lippen van de strateeg hangt? Brilfukkingjant! 
De creatief directeur: 'Domme denken dat ze mee kunnen praten als ze alleen de koppen lezen, slimme mensen hebben het hele artikel gelezen. Wij gaan laten zien hoe dom je bent als je alleen de koppen leest.'

Applaus!

Dan de executie: we nemen drie typische Volkskrant-koppen. Saai en taai. Leuke mensen in beeld. Mensen waarvan je denkt, goed gecast, dat zijn vast trouwe Volkskrantlezers. Fout! Het blijken de dommeriken te zijn, de would be’s. Ai. Zat ik me even op het verkeerde been te ergeren aan de veel te langdradig uitgemolken scriptjes! De filmpjes eindigen met Meer weten is wel zo leuk. Wat is dat voor inzicht? Ik kan geen chocola van deze drol maken.
 

 

 

 

Lodewijk van der Peet

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken