Kuttekoppen
- Bureaus
- 16 okt 2015 @ 10:16
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - Geen tag
- 16 okt 2015 @ 10:16
- Lodewijk van der Peet
De Volkskrant heeft maar liefst 3 commercials gemaakt. Er was één drol bedacht en die hebben ze op drie manieren uitgeperst. Dan is het geen losse keutel maar een campagne (zo werkt dat). De strateeg: 'Er zijn slimme en domme mensen. Wij zijn natuurlijk voor de slimme mensen! Voor de domme mensen zijn, is dom. Domme mensen hebben de klok horen luiden en slimme mensen weten waar de klepel hangt.'
Zie je het al voor je hoe de vergadering aan de lippen van de strateeg hangt? Brilfukkingjant!
De creatief directeur: 'Domme denken dat ze mee kunnen praten als ze alleen de koppen lezen, slimme mensen hebben het hele artikel gelezen. Wij gaan laten zien hoe dom je bent als je alleen de koppen leest.'
Applaus!
Dan de executie: we nemen drie typische Volkskrant-koppen. Saai en taai. Leuke mensen in beeld. Mensen waarvan je denkt, goed gecast, dat zijn vast trouwe Volkskrantlezers. Fout! Het blijken de dommeriken te zijn, de would be’s. Ai. Zat ik me even op het verkeerde been te ergeren aan de veel te langdradig uitgemolken scriptjes! De filmpjes eindigen met Meer weten is wel zo leuk. Wat is dat voor inzicht? Ik kan geen chocola van deze drol maken.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers