Ronnie Overgoor: 'Het blijft voor marketeers lastig om niet over zichzelf te praten'

Ronnie Overgoor: 'Het blijft voor marketeers lastig om niet over zichzelf te praten'
  • Content
  • 10 jan 2019 @ 09:51
  • 24679 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentBranded contentBranded Content Event

Het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 31 januari krijgen marketeers in DeFabrique te Utrecht de laatste trends in contentmarketing voorgeschoteld. We blikken vast vooruit met dagvoorzitter Ronnie Overgoor.

Wat is voor marketeers anno 2019 de grote uitdaging op het gebied van branded content?

Het blijft voor marketeers ingewikkeld om niet over zichzelf te praten. Ik geloof in een hardere scheiding. Of je maakt reclame met sales als doel, dus zo effectief mogelijk je boodschap over de bühne brengen. Of je doet aan branded content en dan vind ik de adverteerders die echt de stap richting uitgever maken het meest spannend. Dus echt relevante content die de doelgroep graag wil zien, lezen of horen.

Kun je een merk noemen dat naar jouw mening op de juiste manier branded content toepast?

Ik vind een partij als ABN Amro MeesPierson een goed voorbeeld, omdat ze met hun merk Financial Focus echt de stap naar die van uitgever proberen te zetten. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het FD straks wil adverteren binnen dit nieuwe merk - dan ben je goed bezig.

Wat levert branded content nu eigenlijk op in termen van ROI?

ROI zit met name in de relaties met klanten. Voor hen doe je het namelijk, zonder verkooppraat. Daarnaast is het goed voor merkbekendheid, de gunfactor en als bewijslast voor jouw betrokkenheid bij de onderwerpen waar je content over maakt. Of het het meest effectieve middel voor directe sales is, waag ik te betwijfelen.

Hoe ga jij de twijfelende marketeer overhalen om toch naar Branded Content Event te komen?

Het gaat niet meer alleen om advertising. Als marketeer heb je vandaag de dag alles tot je beschikking, tot en met de social media kanalen. Het is dus een gemiste kans als je niet met content aan de slag gaat. Dit event laat cases zien, biedt ruimte voor discussie en is het platform waar de belangrijke spelers bij elkaar komen. Komen dus.

 

Branded Content Event vindt plaats op donderdag 31 januari in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie.

Lees ook:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken