Herpositionering Cineville door KesselsKramer
- Content
- 25 aug 2021 @ 08:28
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 25 aug 2021 @ 08:28
- Nanny Kuilboer
Cineville bestaat 12,5 jaar en hoopt zich met een nieuwe merkstrategie, die ontwikkeld is door KesselsKramer en in samenwerking met productiehuis Halal is uitgevoerd, ‘op een breder publiek te richten zonder de eigen ziel te verliezen.’
Cineville is een filmblog en filmpas voor ongelimiteerd filmbezoek in tientallen bioscopen en filmhuizen door heel Nederland voor een vast bedrag per maand. Het project bestaat sinds 2009 in Amsterdam en is sinds 2011 ook buiten de hoofdstad in gebruik.
Rewan Jansen, hoofd marketing van Cineville: ‘De centrale vraag die gesteld werd was: hoe spreken we een breder publiek aan zonder identiteit te verliezen? Het antwoord: een beweging van “arthouse” naar “goeie films”.’ De introductiecampagne Goeie films gaat deze week van start.
Cineville van lokale club tot landelijk platform
Cineville heeft als core business om filmliefhebbers voor een vast bedrag per maand onbeperkt naar de film te laten gaan. Wat in 2009 begon als een lokale Amsterdamse filmclub - bedacht en gerund door studenten - met als achterliggende gedachte dat de rijke wereld van film voor iedereen binnen handbereik moet zijn, is uitgegroeid tot een landelijk opererend platform met 50 aangesloten filmtheaters in 27 steden. Jansen: ‘En wanneer je hét platform voor film in Nederland bent is het noodzakelijk dat de niche gecombineerd wordt met het laagdrempelige, zodat een breed en divers publiek wordt aangesproken, met als uitdaging geen ziel te verliezen. Daar plukken niet alleen filmliefhebbers de vruchten van, maar ook aangesloten filmtheaters en de makers.’
KesselsKramer: ‘De campagne moet liefde voor film uitstralen’
Maartje Slijpen, art director bij KesselsKramer: ‘De hele campagne moest liefde voor film uitstralen en daarom gaven we filmmakers de regie, kozen we Nederlandse filmtheaters als decor en richtten we de camera op de filmkijker zelf. Het resultaat is een verzameling van korte scènes, ieder in een ander genre, die goeie film in al z’n rijkheid viert.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
- Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'15-09-2025
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes