[onderzoek] ANWB, Jeugdjournaal en BMW meeste views in derde kwartaal
![[onderzoek] ANWB, Jeugdjournaal en BMW meeste views in derde kwartaal](/content/nieuws/2021/10/onderzoek-anwb-jeugdjournaal-en-bmw-meeste-views-in-derde-kwartaal/Team-5-PM-onderzoek.jpg)
- Content
- 26 okt 2021 @ 10:47
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - OnderzoekOnlineKijkcijfers
- 26 okt 2021 @ 10:47
- Ryan Baij
In het derde kwartaal hebben ANWB, NOS Jeugdjournaal en BMW Nederland de meeste views op de Youtube-kanalen in Nederland in de categorieën merken, media en adverteerders. Dit blijkt uit een onderzoek van Team5pm.
Team5pm baseert zijn resultaten van het onderzoek op basis van het aantal views van de video's die zijn geüpload in de afgelopen maanden. Het bureau zet de populairste merken, uitgevers en adverteerders op YouTube op een rij.
Op de lijst met Nederlandse merken is de eerste plaats voor ANWB met 2,4 miljoen views. De tweede stek is toebedeeld aan Kinderrechten Filmfestival, dat 1,5 miljoen views behaalde. Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport claimt de derde plaats met 1,1 miljoen views. ANWB uploadde 77 video’s, met gemiddeld 32.000 views per video. Deze cijfers bezorgden het kanaal de eerste plek in de categorie merken.
Bij de top publishers is de eerste plaats voor NOS Jeugdjournaal met 57,3 miljoen views. De tweede positie wordt ingenomen door Veronica Inside met 50,4 miljoen views. Ziggo Sport claimt met 33 miljoen views de derde plaats. NOS Jeugdjournaal heeft met 422 video’s en gemiddeld 136.000 views per video wederom de eerste plaats weten te bemachtigen. NOS Jeugdjournaal heeft niet alleen de meeste views behaald, maar weet ook met 1 miljoen engagements (bijna het dubbele van de nummer twee) de meeste engagements van alle uitgevers te behalen.
Bij de top adverteerders staat BMW Nederland op nummer één met 5,2 miljoen views. De tweede plek is voor Bol.com met in totaal 3,6 miljoen views. Exact complementeert de top drie met 3,3 miljoen views. De commercial waarin de BMW 320 en 520 Plug-in Hybride worden aageprijsd heeft 1,6 miljoen views behaald. Daarnaast heeft BMW Nederland de i4 en iX onder de aandacht gebracht en hiermee in totaal ruim 2 miljoen views behaald.
De gehele top 10 per categorie en het gehele oorspronkelijke artikel is te vinden bij collega-titel MarketingFacts.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Ziggo Sport
- contentmarketing
- Kinderrechten filmfestival
- Bol.com
- exact
- ministerie van vws
- Team5Pm
- ANWB
- BMW
- NOS
- NOS jeugdjournaal
- Veronica Inside
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 13 miljoen kijkers voor... 16-03-2023
- Bureau ContentKiosk biedt content... 13-03-2023
- 'Nederlanders willen dat uitvaart... 09-03-2023
- Marketeer en filmkenner maken... 06-03-2023
- [branded content] Zo raak je lezers... 06-03-2023
- Armani opent expo Guy Bourdin... 06-03-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day