Internationale Aldi reclame meest effectieve kerstadvertentie
- 7 dec 2021 @ 09:10
- Ryan Baij
De internationale reclame van Aldi, een heruitvinding van Charles Dickens’ Christmas Carol, is volgens het onderzoek van Kantar de meest effectieve feestcampagne van het jaar.
Aldi verslaat volgens het onderzoek nipt Coca-Cola, Lidl en M&S, meldt Marketing Week. Door 3.600 reacties op consumentenenquêtes te combineren met AI-technologie voor gezichtsherkenning, stond Aldi volgens het onderzoek bovenaan de 24 geteste advertenties op vier van de vijf belangrijkste maatregelen: de meest 'feestelijke', de meest 'plezierige', de meest 'onderscheidende' en de meest 'zinvol'. Dit laatste is een maatstaf voor hoe waarschijnlijk het is dat de advertentie affiniteit of merkliefde opbouwt.
De korte animatiefilm van 90 seconden scoorde ook in de top 8% van alle Britse advertenties vanwege zijn vermogen om een glimlach te genereren, de top 16% voor het stimuleren van affiniteit met het merk en de top 23% vanwege zijn vermogen om bij te dragen aan het bedrijf in de langetermijn. Het was ook de campagne die de meeste conversatie bij consumenten op gang bracht.
Alleen in de catagorie branding scoorde Coca-Cola beter dan Aldi, volgens het onderzoek. Met de komst van de iconische Coca-Cola-kersttrucks elk jaar, is The Holidays Are Coming een icoon van het seizoen sinds de lancering in 1995. Het is niet verwonderlijk dat de advertentie daarom in de top 2% van alle advertenties in het VK stond op het gebied van merkverbinding, die volgens Deason zich zal vertalen in langdurige merkloyaliteit.
Voor een meer uitgebreide analyse van de internationale reclames klik hier op het artikel van Michaela Jefferson bij Marketing Week.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
Laatste Nieuws
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

