Internationale Aldi reclame meest effectieve kerstadvertentie
- 7 dec 2021 @ 09:10
- Ryan Baij
De internationale reclame van Aldi, een heruitvinding van Charles Dickens’ Christmas Carol, is volgens het onderzoek van Kantar de meest effectieve feestcampagne van het jaar.
Aldi verslaat volgens het onderzoek nipt Coca-Cola, Lidl en M&S, meldt Marketing Week. Door 3.600 reacties op consumentenenquêtes te combineren met AI-technologie voor gezichtsherkenning, stond Aldi volgens het onderzoek bovenaan de 24 geteste advertenties op vier van de vijf belangrijkste maatregelen: de meest 'feestelijke', de meest 'plezierige', de meest 'onderscheidende' en de meest 'zinvol'. Dit laatste is een maatstaf voor hoe waarschijnlijk het is dat de advertentie affiniteit of merkliefde opbouwt.
De korte animatiefilm van 90 seconden scoorde ook in de top 8% van alle Britse advertenties vanwege zijn vermogen om een glimlach te genereren, de top 16% voor het stimuleren van affiniteit met het merk en de top 23% vanwege zijn vermogen om bij te dragen aan het bedrijf in de langetermijn. Het was ook de campagne die de meeste conversatie bij consumenten op gang bracht.
Alleen in de catagorie branding scoorde Coca-Cola beter dan Aldi, volgens het onderzoek. Met de komst van de iconische Coca-Cola-kersttrucks elk jaar, is The Holidays Are Coming een icoon van het seizoen sinds de lancering in 1995. Het is niet verwonderlijk dat de advertentie daarom in de top 2% van alle advertenties in het VK stond op het gebied van merkverbinding, die volgens Deason zich zal vertalen in langdurige merkloyaliteit.
Voor een meer uitgebreide analyse van de internationale reclames klik hier op het artikel van Michaela Jefferson bij Marketing Week.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation