Internationale Aldi reclame meest effectieve kerstadvertentie

Internationale Aldi reclame meest effectieve kerstadvertentie
  • Content
  • 7 dec 2021 @ 09:10
  • 18548 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Kerst
  • 7 dec 2021 @ 09:10
  • 18548 x gelezen
  • Ryan Baij

De internationale reclame van Aldi, een heruitvinding van Charles Dickens’ Christmas Carol, is volgens het onderzoek van Kantar de meest effectieve feestcampagne van het jaar.

Aldi verslaat volgens het onderzoek nipt Coca-Cola, Lidl en M&S, meldt Marketing Week. Door 3.600 reacties op consumentenenquêtes te combineren met AI-technologie voor gezichtsherkenning, stond Aldi volgens het onderzoek bovenaan de 24 geteste advertenties op vier van de vijf belangrijkste maatregelen: de meest 'feestelijke', de meest 'plezierige', de meest 'onderscheidende' en de meest 'zinvol'. Dit laatste is een maatstaf voor hoe waarschijnlijk het is dat de advertentie affiniteit of merkliefde opbouwt.

De korte animatiefilm van 90 seconden scoorde ook in de top 8% van alle Britse advertenties vanwege zijn vermogen om een ​​glimlach te genereren, de top 16% voor het stimuleren van affiniteit met het merk en de top 23% vanwege zijn vermogen om bij te dragen aan het bedrijf in de langetermijn. Het was ook de campagne die de meeste conversatie bij consumenten op gang bracht.

Alleen in de catagorie branding scoorde Coca-Cola beter dan Aldi, volgens het onderzoek. Met de komst van de iconische Coca-Cola-kersttrucks elk jaar, is The Holidays Are Coming een icoon van het seizoen sinds de lancering in 1995. Het is niet verwonderlijk dat de advertentie daarom in de top 2% van alle advertenties in het VK stond op het gebied van merkverbinding, die volgens Deason zich zal vertalen in langdurige merkloyaliteit.

Voor een meer uitgebreide analyse van de internationale reclames klik hier op het artikel van Michaela Jefferson bij Marketing Week.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken