Libresse lanceert nieuwe campagne #periodsomnia
- Content
- 6 sep 2022 @ 10:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 sep 2022 @ 10:02
- Michiel van Zaane
Uit recent onderzoek van Libresse blijkt dat vrouwen in hun leven gemiddeld vijf maanden slaap verliezen als gevolg van hun menstruatie. Krampen (51%) en angst voor doorlekken (33%) zijn de belangrijkste redenen. De uitkomsten vormen de basis voor Libresse’s nieuwste campagne; #periodsomnia, ter lancering van het nieuwe Goodnight maandverband.
Als gevolg van menstruatie verliezen wereldwijd vrouwen+ veel slaap in hun leven. Ook de meerderheid (56%) van de Nederlandse vrouwen geeft aan dat hun slaap negatief beïnvloed wordt door hun menstruatie. 21% zegt zich zelfs uitgeput te voelen tijdens deze dagen. Maar waarom krijgen vrouwen+ niet de slaap die zij nodig hebben? Voor de meesten (51%) is het de pijn en het ongemak van krampen. Alleen al de onrust om mogelijk door te lekken, kan een ingrijpend effect hebben op hoe goed en hoeveel uur vrouwen+ slapen. Bij een op de vijf Nederlandse vrouwen+ (22%) zorgt deze angst voor een slechte nachtrust. Dit is een reële angst: wanneer ‘s nachts het lichaam in een ontspannen toestand verkeert, verliest het ook daadwerkelijk meer bloed.
#periodsomnia
De onrust en de onzekerheid die komen kijken bij menstruatie zorgen voor lange nachten van slapeloosheid - door Libresse 'periodsomnia' genoemd. De menstruatiegerelateerde slaapproblemen zorgen voor een verschil in nachtrust tussen zij die wel en zij die niet menstrueren, ook wel de menstruatieslaapkloof. Met de campagne #periodsomnia wil Libresse de menstruatieslaapkloof aanpakken door een licht te schijnen op de ervaringen van miljoenen vrouwen+ die de nacht trotseren terwijl ze ongesteld zijn. Van draaien en woelen, hopen dat het maandverband op zijn plaats blijft en het nemen van een warm bad om 2 uur ‘s nachts.
Gedeelde ervaringen
De campagne bevat een korte film die laat zien wat vrouwen+ ‘s nachts ervaren gedurende hun menstruatie. Door deze gedeelde ervaringen te erkennen, wil Libresse iets van de pijn en angst wegnemen die rond dit probleem bestaan. Te veel vrouwen+ denken dat ze hierin alleen zijn.
‘We willen mensen bewust maken van deze ondervertegenwoordigde problemen waarmee miljoenen vrouwen+ over de hele wereld te maken hebben. En vooral benadrukken dat vrouwen+ zich er niet voor hoeven te schamen. Natuurlijk kunnen we niet alle ervaringen van vrouwen+ die menstrueren oplossen, maar onze producten zijn ontworpen om hen te helpen meer beschermd en gerustgesteld te laten voelen. En zo bij te dragen aan een betere nachtrust’, aldus Dorothée Vanderbroeck, Senior Brand Manager Libresse.
Credits:
Opdrachtgever: Libresse/Essity
Filmproductie: AMV BBDO
Media: Publicis Groupe
PR: HPB | Het PR Bureau
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers