Libresse lanceert nieuwe campagne #periodsomnia

  • Content
  • 6 sep 2022 @ 10:02
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Uit recent onderzoek van Libresse blijkt dat vrouwen in hun leven gemiddeld vijf maanden slaap verliezen als gevolg van hun menstruatie. Krampen (51%) en angst voor doorlekken (33%) zijn de belangrijkste redenen. De uitkomsten vormen de basis voor Libresse’s nieuwste campagne; #periodsomnia, ter lancering van het nieuwe Goodnight maandverband.

Als gevolg van menstruatie verliezen wereldwijd vrouwen+ veel slaap in hun leven. Ook de meerderheid (56%) van de Nederlandse vrouwen geeft aan dat hun slaap negatief beïnvloed wordt door hun menstruatie. 21% zegt zich zelfs uitgeput te voelen tijdens deze dagen. Maar waarom krijgen vrouwen+ niet de slaap die zij nodig hebben? Voor de meesten (51%) is het de pijn en het ongemak van krampen. Alleen al de onrust om mogelijk door te lekken, kan een ingrijpend effect hebben op hoe goed en hoeveel uur vrouwen+ slapen. Bij een op de vijf Nederlandse vrouwen+ (22%) zorgt deze angst voor een slechte nachtrust. Dit is een reële angst: wanneer ‘s nachts het lichaam in een ontspannen toestand verkeert, verliest het ook daadwerkelijk meer bloed.

#periodsomnia
De onrust en de onzekerheid die komen kijken bij menstruatie zorgen voor lange nachten van slapeloosheid - door Libresse 'periodsomnia' genoemd. De menstruatiegerelateerde slaapproblemen zorgen voor een verschil in nachtrust tussen zij die wel en zij die niet menstrueren, ook wel de menstruatieslaapkloof. Met de campagne #periodsomnia wil Libresse de menstruatieslaapkloof aanpakken door een licht te schijnen op de ervaringen van miljoenen vrouwen+ die de nacht trotseren terwijl ze ongesteld zijn. Van draaien en woelen, hopen dat het maandverband op zijn plaats blijft en het nemen van een warm bad om 2 uur ‘s nachts.

Gedeelde ervaringen
De campagne bevat een korte film die laat zien wat vrouwen+ ‘s nachts ervaren gedurende hun menstruatie. Door deze gedeelde ervaringen te erkennen, wil Libresse iets van de pijn en angst wegnemen die rond dit probleem bestaan. Te veel vrouwen+ denken dat ze hierin alleen zijn. 

‘We willen mensen bewust maken van deze ondervertegenwoordigde problemen waarmee miljoenen vrouwen+ over de hele wereld te maken hebben. En vooral benadrukken dat vrouwen+ zich er niet voor hoeven te schamen. Natuurlijk kunnen we niet alle ervaringen van vrouwen+ die menstrueren oplossen, maar onze producten zijn ontworpen om hen te helpen meer beschermd en gerustgesteld te laten voelen. En zo bij te dragen aan een betere nachtrust’, aldus Dorothée Vanderbroeck, Senior Brand Manager Libresse.

Credits:
Opdrachtgever: Libresse/Essity
Filmproductie: AMV BBDO

Media: Publicis Groupe
PR: HPB | Het PR Bureau


 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken