Student ontwikkelt cannabisdeo: Releaf
- Design
- 21 jun 2016 @ 08:11
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Productdesign
- 21 jun 2016 @ 08:11
- Redactie Design
Mitchell Diercks, student aan de Willem de Kooning en genomineerd voor de Gouden Zaag 2016, heeft voor zijn afstudeerproject de eerste cannabisdeodorant ontwikkeld. Hij wil hiermee de positieve kant van cannabis onder de aandacht brengen.
Diercks: ‘Hoewel de huidige beeldvorming over cannabisgebruik in Nederland ronduit negatief is, blijkt uit onderzoek dat cannabis een potentieel medicijn is voor veel ziektes en dat vindt momenteel weinig erkenning. Om de positieve kant van cannabis onder de aandacht te brengen, bedacht ik als afstudeerproject Releaf: de eerste deodorant die door toevoeging van legale cannabiselementen, ook stressverlagend werkt.’
Naast de beeldvorming over cannabis positiever maken, wil hij met de opbrengsten van zijn product cannabisonderzoeken subsidiëren.
Momenteel is hij de prototypes aan testen en naar verwachting is Releaf in het najaar op zijn website www.stressreleaf.nl te bestellen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing