Student ontwikkelt cannabisdeo: Releaf

Student ontwikkelt cannabisdeo: Releaf
  • Design
  • 21 jun 2016 @ 08:11
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

Mitchell Diercks, student aan de Willem de Kooning en genomineerd voor de Gouden Zaag 2016, heeft voor zijn afstudeerproject de eerste cannabisdeodorant ontwikkeld. Hij wil hiermee de positieve kant van cannabis onder de aandacht brengen.

Diercks: ‘Hoewel de huidige beeldvorming over cannabisgebruik in Nederland ronduit negatief is, blijkt uit onderzoek dat cannabis een potentieel medicijn is voor veel ziektes en dat vindt momenteel weinig erkenning. Om de positieve kant van cannabis onder de aandacht te brengen, bedacht ik als afstudeerproject Releaf: de eerste deodorant die door toevoeging van legale cannabiselementen, ook stressverlagend werkt.’

Naast de beeldvorming over cannabis positiever maken, wil hij met de opbrengsten van zijn product cannabisonderzoeken subsidiëren.

Momenteel is hij de prototypes aan testen en naar verwachting is Releaf in het najaar op zijn website www.stressreleaf.nl te bestellen.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken