Stem mee op de tien finalisten Hema (her)ontwerpwedstrijd
- Design
- 7 okt 2022 @ 08:15
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Productdesign
- 7 okt 2022 @ 08:15
- Nanny Kuilboer
De opdracht voor de Hema-ontwerpwedstrijd 2022 luidde: herontwerp een bestaand product of vind een duurzame oplossing voor een alledaagse uitdaging met de focus op ‘gaat langer mee’. De tien finalisten zijn bekend en stemmen kan tot en met donderdag 27 oktober. 28 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens Dutch Design Week.
Milou Pikaart, Hoofd Design Hema: ‘Het herontwerpen was een dankbaar onderwerp voor veel ontwerpers. Voor de jury was het verrassend om te zien hoe vooral kleine aanpassingen in een bestaand ontwerp tot een grote verbetering van het product kunnen zorgen.’
Warme boterham | Bas Kamp
De Warme Boterham van Bas Kamp biedt ruimte voor allerlei soorten en maten boterhammen, zonder dat het apparaat veel ruimte inneemt op je aanrecht of in je keukenkastje. Het is een simpel ontwerp waarbij de vorm de functie al verraadt. Met slechts een inbussleutel kunnen onderdelen makkelijk worden vervangen en worden gewisseld voor een andere functionaliteit.
Uitwisbare Instax-feestkalender | Marleen Kuijf
Een feestkalender die je nooit hoeft te vervangen omdat je eindeloos namen kunt toevoegen en wissen. Wissen doe je met de achterkant van de stift of met een nat doekje. Makkelijk en leuk te personaliseren met twaalf eigen Instax-foto’s.
De ontwerpkaart | Bo Louwet
De tijd van nét-niet-de-juiste-kaart-in-huis is voorbij! Met de ontwerpkaart in de vorm van een woordzoeker bepaal je zelf welke van de meer dan 30 wensen je weggeeft of verstuurt.
Kruikmaatje | Alissa Rees
De warme kruik zoals we ‘m kennen in een nieuw en warm jasje. Gemaakt van natuurrubber en verkrijgbaar in verschillende prints en kleuren.
De regentak | Pim Smit
Voor iedereen die geen plek heeft voor een regenton: de regentak! Een letterlijke aftakking van je regenpijp, om je gieter aan te hangen en op die manier te vullen. Gieter vol? Dan kan de regentak worden dichtgedraaid.
Drup | Sanne ten Hoopen
De drup is dé oplossing voor mensen die geen fan zijn van regenbroeken. De jas heeft twee uitrolbare ‘vleugels’, die je onder de knie kunt bevestigen om je bovenbenen droog te houden. Gemaakt van 100% gerecycled polyester.
Groen babbel- en doeblik | Saskia van Manen
Een babbelblik met 52 kaartjes met tips en uitdagingen om energie, water én geld te besparen. Ga een jaar lang elke week een nieuwe uitdaging aan om groener te leven.
De Duo-fles | Aldo van Zee
Een waterfles omhuld door een afschuifbare koffiebeker. Zo heb je niet alleen altijd je waterfles, maar ook altijd je koffiebeker mee. Dat scheelt wegwerpbekers!
Ik repareer mijn knuffelbeer | Micky van Zeijl
Deze speelgoedreparatieset bevat alles wat je nodig hebt om je favoriete knuffelbeer te repareren. Met een stappenplan, knuffelvulling, stiften, lapjes stof en meer kun je zelf aan de slag. Zo beleef je langer nieuwe avonturen met je zelfgemaakte lievelingsknuffel.
Het bundelschrift | Renske Verbeek
Het bundelschrift bestaat uit een herbruikbare schriftkaft en losse papierbundels. Zo kun je zelf je schriftinhoud samenstellen en daardoor zorgen voor minder onnodig afval door het schrift optimaal te gebruiken.
Stemmen kan hier tot en met donderdag 27 oktober. Op 28 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens Dutch Design Week.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

