Hermitage Amsterdam heropent met nieuwe huisstijl van Studio Berry Slok

Hermitage Amsterdam heropent met nieuwe huisstijl van Studio Berry Slok
  • Design
  • 9 jun 2020 @ 08:00
  • 15902 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Het Hermitage in Amsterdam grijpt de heropening aan om een nieuwe huisstijl te introduceren van de hand van het Amsterdamse ontwerpbureau Studio Berry Slok.

Sinds maandag 1 juni 2020, toen het Hermitage de deuren weer kon openen met inachtneming van ‘de anderhalvemeterformule’, wordt de nieuwe visuele identiteit stapsgewijs ingevoerd. Paul Mosterd, adjunct-directeur Hermitage Amsterdam: ‘We zijn blij dat we deze introductie kunnen combineren met de heropening. We werkten de afgelopen maanden weliswaar vanuit huis, maar zaten zeker niet stil. Ik ben heel trots dat we in hoog tempo konden werken aan een nieuwe huisstijl voor het volgende decennium. Ooit waren we the new kid on the block in museumland. Nu zijn we een museum met een heel eigen status. Deze huisstijl laat dat in optima forma zien.’

Creatieve rationale
Kenmerkend voor de stijl, aldus het Hermitage, is het woordbeeld HERMITAGE.
De gebruikte letter is CAKO van het Franse ontwerpersduo Violaine & Jérémy.
Er is een monogram ontworpen, dat de band tussen de Hermitages in Amsterdam en St. Petersburg visualiseert met het logo van het Staatsmuseum de Hermitage en een gestileerde tulp van de hand van illustrator Jorien Doorn van Bytes & Brushes.
De nieuwe huisstijl, mede tot stand gekomen op advies van communicatie-expert Peter Paul Blommers, vervangt de meer dan 15 jaar oude ontwerpen van Mónica Waalwijk de Carvalho van Artgrafica.

Studio Berry Slok
Studio Berry Slok werkt met zeven ontwerpers, met name voor opdrachtgevers in de culturele sector. Kenmerkend voor het bureau is de combinatie van ruimtelijk en grafisch ontwerp.

De fotografie bij dit artikel is van Janiek Dam.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken