Gat in de markt: vakantiehuisje voor verwende millennial
- Design
- 27 jan 2021 @ 10:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 27 jan 2021 @ 10:46
- Sjaak Hoogkamer
Roompot vakantieparken en Break Away Concepts denken een gat in de markt te hebben ontdekt en lanceren samen Cuber, 30 outdoor suites in het Nationale Park de Hoge Veluwe. Cuber richt zich vooral op de veeleisende millennials, zo blijkt.
Uit onderzoek blijkt dat millennials volgens Roompot duidelijke wensen hebben op het gebied van vakantievieren, zoals het opdoen van nieuwe ervaringen en een drang naar (visuele) ontdekkingen. Daarmee staan vakantieparken zelden bovenaan hun lijst met zoekopdrachten wanneer millennials met twee personen erop uit willen.
Cuber biedt volgens Roompot dan ook ‘de individuele service van een designhotel en vrijheid van een vakantiehuis midden in de natuur.’ Het concept staat voor een individuele vakantiebeleving voor een doelgroep die vooral erg gevoelig is voor privacy en ook geen compromissen sluit als het om service gaat. Uiteraard is er een persoonlijke lokale gids die de millennials helpt om hen 24/7 via de Cuber app ‘de allermooiste ervaringen uit hun verblijf te halen en rijker huiswaarts te keren met enkele leuke beelden die dan op Instagram belanden.’
De vele faciliteiten die millennials aan een vakantiepark koppelen - en ze net daarom vermijden – zal men bij Cuber uiteraard niet aantreffen
Er is dus geen receptie, speeltuin met luidruchtige kinderen of animatie. Bij Cuber is de omgeving de grootste faciliteit. Baptiste van Outryve van Roompot: ‘De term ‘vakantiewoning’ is absoluut een understatement wanneer men het over de Outdoor Suites van Cuber heeft. Grote glaspartijen laten de gasten één worden met de omgeving, terwijl ze van het comfort en de warmte van de Outdoor Suite genieten. Vanuit het kingsize bed heeft men een waanzinnig uitzicht op de ongerepte natuur.’
30 Outdoor Suites in de Veluwe
Cuber opent zijn eerste locatie al dit jaar. Van Outryve: ‘Het tijdstip is natuurlijk niet toevallig gekozen. In volle coronatijd hunkert de doelgroep naar die buitengewone ervaringen en fantastische ontdekkingen, in eigen land natuurlijk. Daarom zal men al 30 individuele Outdoor Suites aan de voet van het Nationale Park de Hoge Veluwe in een ijltempo realiseren..
De ambitie is om de komende 5 jaar op nog minstens 4 andere locaties Cuber Outdoor Suites te openen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management