Gat in de markt: vakantiehuisje voor verwende millennial

  • Design
  • 27 jan 2021 @ 10:46
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Roompot vakantieparken en Break Away Concepts denken een gat in de markt te hebben ontdekt en lanceren samen Cuber, 30 outdoor suites in het Nationale Park de Hoge Veluwe. Cuber richt zich vooral op de veeleisende millennials, zo blijkt.

Uit onderzoek blijkt dat millennials volgens Roompot duidelijke wensen hebben op het gebied van vakantievieren, zoals het opdoen van nieuwe ervaringen en een drang naar (visuele) ontdekkingen. Daarmee staan vakantieparken zelden bovenaan hun lijst met zoekopdrachten wanneer millennials met twee personen erop uit willen.

Cuber biedt volgens Roompot dan ook ‘de individuele service van een designhotel en vrijheid van een vakantiehuis midden in de natuur.’ Het concept staat voor een individuele vakantiebeleving voor een doelgroep die vooral erg gevoelig is voor privacy en ook geen compromissen sluit als het om service gaat. Uiteraard is er een persoonlijke lokale gids die de millennials helpt om hen 24/7 via de Cuber app ‘de allermooiste ervaringen uit hun verblijf te halen en rijker huiswaarts te keren met enkele leuke beelden die dan op Instagram belanden.’

De vele faciliteiten die millennials aan een vakantiepark koppelen - en ze net daarom vermijden – zal men bij Cuber uiteraard niet aantreffen

Er is dus geen receptie, speeltuin met luidruchtige kinderen of animatie. Bij Cuber is de omgeving de grootste faciliteit. Baptiste van Outryve van Roompot: ‘De term ‘vakantiewoning’ is absoluut een understatement wanneer men het over de Outdoor Suites van Cuber heeft. Grote glaspartijen laten de gasten één worden met de omgeving, terwijl ze van het comfort en de warmte van de Outdoor Suite genieten. Vanuit het kingsize bed heeft men een waanzinnig uitzicht op de ongerepte natuur.’

30 Outdoor Suites in de Veluwe

Cuber opent zijn eerste locatie al dit jaar. Van Outryve: ‘Het tijdstip is natuurlijk niet toevallig gekozen. In volle coronatijd hunkert de doelgroep naar die buitengewone ervaringen en fantastische ontdekkingen, in eigen land natuurlijk. Daarom zal men al 30 individuele Outdoor Suites aan de voet van het Nationale Park de Hoge Veluwe in een ijltempo realiseren..

De ambitie is om de komende 5 jaar op nog minstens 4 andere locaties Cuber Outdoor Suites te openen.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken