Nieuwe huisstijl Wereldhavendagen door 75B
- Design
- 22 apr 2021 @ 16:09
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idLogoCorporate design
- 22 apr 2021 @ 16:09
- Nanny Kuilboer
Wereldhavendagen heeft in samenwerking met het Rotterdamse ontwerpbureau 75B een nieuwe visuele stijl ontwikkeld, die bestaat uit een logo, icoon en eigen lettertype.
Wereldhavendagen in Rotterdam vindt jaarlijks plaats in het eerste weekend van september en is het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland. Vorig jaar koos de organisatie in verband met de coronapandemie voor een grotendeels online vorm en introduceerde toen ook het logo met de draaiende scheepsschroef. Dit jaar bestond bij de Stichting Wereldhavendagen de behoefte aan een verdere opfrisbeurt van de visuele identiteit van het evenement.
Eigen lettertype voor Wereldhavendagen door 75B
Naast de scheepsschroef ontwikkelde het Rotterdamse ontwerpbureau 75B daarom een eigen lettertype speciaal voor Wereldhavendagen. Ontwerper Rens Muis van 75B: ‘Als je Rotterdam van bovenaf bekijkt, zie je de vele “happen” uit de Nieuwe Maas. Dit zijn de uitgegraven havens, bedoeld om kades te creëren. Datzelfde hebben we gedaan in dit lettertype. Elke letter heeft een haven'.
Sabine Bruijnincx, directeur Stichting Wereldhavendagen: ‘De nieuwe huisstijl is veelzijdiger en strakker en de draaiende schroef is het icoon voor de voortdurende dynamiek van de haven. Het vormt een krachtig en stoer beeld, dat goed aansluit bij ons evenement en de stad Rotterdam.’
Over Wereldhavendagen
Wereldhavendagen in Rotterdam trekt jaarlijks honderdduizenden bezoekers en is daarmee het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland. Tijdens de 44e editie, die staat gepland voor 3, 4 en 5 september 2021, krijgen jong en oud weer de kans om de mogelijkheden van de Rotterdamse haven te ontdekken. De organisatie werkt momenteel aan een vorm die past binnen de geldende beperkingen rond corona. De komende maanden wordt er meer bekend over de exacte invulling.
De hoofdsponsors/-partners van de Wereldhavendagen zijn Port of Rotterdam, de Koninklijke Marine en Rotterdam Festivals.
Kijk voor meer informatie over het evenement op wereldhavendagen.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing