Asa lanceert nieuwe merkidentiteit van de hand van Natwerk

Asa lanceert nieuwe merkidentiteit van de hand van Natwerk
  • Design
  • 12 okt 2021 @ 12:11
  • 5762 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idLogoWebsiteCampagnes

Uitzendbureau Asa heeft een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Natwerk.

Asa heeft een nieuwe pay-off - ‘Wat voor jou werkt’ - , huisstijl en website. Denise van den Berg, manager marketing van Asa: ‘Asa presenteert met trots een nieuwe fase. Met de relaunch zet het uitzendbureau een splinternieuwe identiteit neer, gericht op de nieuwe generatie studenten, starters én young professionals. Een generatie die te maken heeft met toenemende maatschappelijke verwachtingen en mentale druk. Het vernieuwde Asa haalt voor deze groep de druk van de ketel en laat hen zien dat er tijd en ruimte is om te beslissen over je loopbaanpad.’

Asa: ‘Niet in één keer je droombaan’

Van den Berg: ‘Prestatiedruk is een groot probleem onder jongvolwassenen. Aan de basis liggen - te - hoge verwachtingen, oneindige keuzes en het gevoel dat je het in één keer goed moet doen. Generatie Z realiseert zich dat een baan, en de juiste voorbereiding daarop, hen verder gaat brengen, maar ze ervaren ook veel druk om te presteren van familie, vrienden en sociale media. Wij vonden het hoog tijd om een tegengeluid te bieden. Met onze vernieuwde mentaliteit bieden we deze jonge generatie meer kansen om te doen wat voor hen persoonlijk werkt. We zetten geen druk achter persoonlijke ontwikkeling, maar geven de tijd en ruimte om te ontdekken wat bij ze past. Wij geloven dat je echt niet in één keer je droombaan hoeft te vinden. En als je die vindt, kan die morgen weer anders zijn.’

Natwerk: ‘Terug naar het Huckleberry Finn-denken’

Voor de relaunch trok Asa reclamebureau Natwerk aan. Van den Berg: ‘Samen met Natwerk hebben we het merk Asa opnieuw opgebouwd door middel van een nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en een introductiecampagne.’ Het ‘nieuwe’ logo is een herontwerp is van het oude logo van meer dan vijftig jaar geleden. Het bestaat uit twee bollen, met in één de pay-off en in de ander de bedrijfsnaam. Digital design agency Bravoure werd aangesteld voor een nieuw webdesign.
Volgens Jens Bezemer van Natwerk maakt de merkoperatie, met een aangescherpte positionering, Asa klaar voor de toekomst: ‘Om in een beweeglijke markt zoals de arbeidsmarkt relevant te zijn en te blijven, is goed luisteren en echte oplossingen bieden cruciaal. Voor een nieuwe generatie jongvolwassenen is het van belang dat iemand eindelijk wat druk van de ketel haalt. Even terug naar het Huckleberry Finn-denken waar je kunt vallen en opstaan en nog per ongeluk dingen meemaakt. Het merk Asa heeft het, in deze tijd, in zich om een unieke en relevante positie in te nemen en waar te maken. Waarmee ze de nieuwe generatie werkenden écht een ander toekomstperspectief kunnen bieden.’
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken