D8 ontwerpt logo en maakt pitchfilm voor WorldPride Amsterdam 2026
- Design
- 19 nov 2021 @ 08:15
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idLogo
- 19 nov 2021 @ 08:15
- Nanny Kuilboer
D8 is door Pride Amsterdam gevraagd een creatief concept te ontwikkelen voor de pitch om WorldPride 2026 naar Amsterdam te halen.
Ter gelegenheid van de 25e verjaardag van het homohuwelijk en de 30e verjaardag van de eerste Canal Parade, biedt deze pitch de kans voor Amsterdam om het evenement voor de eerste keer te organiseren.
D8: 'Mocht Amsterdam de gekozen gaststad zijn, dan zullen wij een volledige merkidentiteit voor het evenement ontwikkelen'
Rond het thema 'Unity' ontwikkelde D8 een centraal creatief concept en bood Pride Amsterdam ideeën en inspiratie om de visuele identiteit van WorldPride voor en tijdens het evenement tot leven te brengen. Graham Sturt, creative director/partner D8 Amsterdam: ‘Het uiteindelijke ontwerp is gebaseerd op het concept van de caleidoscoop om een holistisch visueel beeld te vertegenwoordigen dat uit veel verschillende onderdelen bestaat, net zoals het heldere en levendige spectrum van wereldwijde bezoekers die samenkomen om de LGBTQ+-gemeenschap te vieren tijdens WorldPride. Voor nu hebben we een merkfilm en logo ontwikkeld voor de pitch van Amsterdam. Het logo bevat een combinatie van vier in elkaar grijpende ringen, die verwijzen naar het 25-jarig jubileum van het homohuwelijk en de iconische drie Andreas-kruizen van de stad Amsterdam. Mocht Amsterdam de gekozen gaststad zijn, dan zullen wij een volledige merkidentiteit voor het evenement ontwikkelen.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing