D8 ontwerpt logo en maakt pitchfilm voor WorldPride Amsterdam 2026

D8 ontwerpt logo en maakt pitchfilm voor WorldPride Amsterdam 2026
  • Design
  • 19 nov 2021 @ 08:15
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idLogo

D8 is door Pride Amsterdam gevraagd een creatief concept te ontwikkelen voor de pitch om WorldPride 2026 naar Amsterdam te halen.

Ter gelegenheid van de 25e verjaardag van het homohuwelijk en de 30e verjaardag van de eerste Canal Parade, biedt deze pitch de kans voor Amsterdam om het evenement voor de eerste keer te organiseren.

D8: 'Mocht Amsterdam de gekozen gaststad zijn, dan zullen wij een volledige merkidentiteit voor het evenement ontwikkelen'

Rond het thema 'Unity' ontwikkelde D8 een centraal creatief concept en bood Pride Amsterdam ideeën en inspiratie om de visuele identiteit van WorldPride voor en tijdens het evenement tot leven te brengen. Graham Sturt, creative director/partner D8 Amsterdam: ‘Het uiteindelijke ontwerp is gebaseerd op het concept van de caleidoscoop om een holistisch visueel beeld te vertegenwoordigen dat uit veel verschillende onderdelen bestaat, net zoals het heldere en levendige spectrum van wereldwijde bezoekers die samenkomen om de LGBTQ+-gemeenschap te vieren tijdens WorldPride. Voor nu hebben we een merkfilm en logo ontwikkeld voor de pitch van Amsterdam. Het logo bevat een combinatie van vier in elkaar grijpende ringen, die verwijzen naar het 25-jarig jubileum van het homohuwelijk en de iconische drie Andreas-kruizen van de stad Amsterdam. Mocht Amsterdam de gekozen gaststad zijn, dan zullen wij een volledige merkidentiteit voor het evenement ontwikkelen.’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken