Anita Wetterhahn is nieuwe directeur Retail bij NS Stations

Anita Wetterhahn is nieuwe directeur Retail bij NS Stations
  • Food-en-retail
  • 25 mrt 2014 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaShowroomtrafficWinkelen

Per 1 juli 2014 wordt Anita Wetterhahn-Reijnen (foto) benoemd tot directeur Retail bij NS stations. Zij zal voorafgaand aan haar benoeming een introductieprogramma van drie maanden volgen om de NS Stationsorganisatie en de Retailformules goed te leren kennen en eigen te maken, meldt het spoorbedrijf. Wetterhahn was onder andere werkzaam als commercieel directeur bij Jan Linders supermarkten en als algemeen directeur bij zoetwarenketen Jamin.

Daarnaast is ze lid van de jury van de ‘Retail Jaarprijs’ en zit ze in de ‘Topjury’ van de beste Supermarkt van Nederland. 'Met de komst van Anita Wetterhahn verwelkomt NS Stations een ervaren retail deskundige in haar organisatie. Haar expertise zal NS Stations versterken in haar koers om met winkels en voorzieningen op stations in te spelen op de wensen van reizigers en van reistijd eigen tijd te maken', meldt woordvoerder Eric Trinthamer. Ze volgt hiermee Karin Bakker op die de functie directeur retail interim vervult. Er liggen voor Wetterhahn-Reijnen grote uitdagingen te wachten. De NS zijn bezig met ingrijpende verbouwingen op een aantal grote stations in Nederland. Rotterdam heropende vorige week, maar volgend jaar moeten ook Centraal Station Den Haag en Arnhem heropenen, Utrecht staat voor 2018 op de planning en het CS in Amsterdam moet in 2020 klaar zijn. De NS heeft met retail op de stations de ambitie om als één warenhuis gezien te worden. Daarvoor moeten de formules op de stations goed op elkaar afgestemd zijn en is centraal bestuur en gezamenlijke marketing achter de verschillende winkellocaties van groot belang, meldt outofhome-shops.nl. Het is een publiek geheim dat met vastgoed rondom het spoor en met retail inmiddels meer door de NS wordt verdiend dan aan het treinverkeer. (PvWK)
 

Achtergrond over de NS
NS brengt per dag meer dan 2,3 miljoen reizigers in Europa op een duurzame manier van deur tot deur met trein, bus, tram, OV-fiets of alternatieven als de Zonetaxi en Greenwheels. Met ruim 30.000 werknemers is NS (met dochterbedrijf Abellio) actief in onder meer Nederland, Engeland en Duitsland. De Thalys, ICE en de internationale Intercity’s van NS Hispeed zijn een aantrekkelijk en duurzaam alternatief voor vliegtuig en auto op langere afstanden over de grens. In Nederland brengt NS per dag ca. 1,2 miljoen reizigers met de trein naar hun bestemming zonder files of parkeerproblemen. De treinen van NS zijn daarbij klimaatvriendelijk. NS Stations is het stationsbedrijf van Nederland. Samen met onze partners zorgen we voor aangename en levendige stationsomgevingen waar het goed parkeren, werken, wonen of verblijven is. NS-dochter NedTrain zorgt voor de treinen: van schoonmaak en technisch onderhoud tot volledige modernisering. Voor meer informatie over NS en haar bedrijfsonderdelen klik hier.  

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken