Coolblue opent winkels, zoekt talent en groeit als kool
- Food-en-retail
- 14 jan 2016 @ 15:21
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 14 jan 2016 @ 15:21
- Redactie Food en Retail
Behalve sombere geluiden over V&D, Macintosh en andere noodlijdende retailformules is er ook gewoon goed nieuws. Zeer goed nieuws, waaruit groeicijfers en kansen voor Nederlandse (web)winkels blijkt. Het betreft behalve Neckermann, dat vanmorgen bekend maakte extra winkels te openen ook Coolblue, dat eveneens nieuwe fysieke vestigingen gaat openen. De retailer beschikt momenteel over vijf winkels in Nederland en twee in België en daar worden er twee aan toegevoegd. Coolblue groeide in 2015 met 54 procent ten opzichte van een jaar eerder. De omzet kwam uit op 555 miljoen euro.
De omzetstijging komt volgens de retailer voor rekening van grote aantallen nieuwe klanten en door bestaande klanten die vaker terugkeerden in de webshop. Daarnaast kon Coolblue zijn assortiment flink uitbreiden door de opening van een nieuw magazijn in Tilburg. Coolblue meldt in 2016 minimaal duizend nieuwe werknemers aan te zullen nemen om zijn groei verder door te zetten. Coolblue wil in 2018 een miljard euro omzet aantikken. Die mijlpaal wil het concern bereiken door ‘gewoon elke dag álles een beetje beter te doen’, zei ceo Pieter Zwart vorig jaar in vakmedium RetailTrends. Daarin vertelde hij ook over de strijd om de beste specialisten in huis te halen. Jaarlijks komen hooguit duizend softwarespecialisten van hogescholen en universiteiten, rekent hij voor. 'En iedereen wil ze.' In 2015 creeëerde Coolblue al 578 nieuwe banen. In MarketingTribune 1 in rubriek De Verdieping leest u over o.a. de succesvolle 'customer journey' die Coolblue biedt en hoe hier als retailer munt uit te slaan. (PvWK)
Lees hier de aankondiging van Neckermann deze morgen op MarketingTribune.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- cijfers
- kansen
- web winkels
- Coolblue
- retailformule
- noodlijdend
- tegengeluid
- vestigingen
- bricks
- fte
- groeicijfers
- clicks
- Macintosh
- aantal nieuw
- it
- fysiek
- Nederland
- V&D
- ombichannel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- [marketeer 234] Martijn Uittenbogaard - Bol Grote...
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




