Plus en Milieu Centraal samen tegen voedselverspilling

Plus en Milieu Centraal samen tegen voedselverspilling
  • Food-en-retail
  • 7 apr 2017 @ 15:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMVO

Plus gaat zich nog harder inzetten tegen voedselverspilling. 'Niet alleen goed eten is belangrijk, ook omgaan met goed eten. Veel eten dat weggegooid wordt, kan eigenlijk nog prima gebruikt worden en de houdbaarheid kan verlengd worden door de producten op de juiste manier te bewaren. Alleen weten mensen dat niet altijd. Daarom bundelen voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal en Plus nu hun kennis en kracht. Met als doel om de voedselverspilling te verminderen', aldus de retailer. Het motto wordt: ‘Goed eten gooi je niet weg’.

Voortaan vinden consumenten in de 'inspiratiemagazines' van Plus ideeën om verspilling te voorkomen en restjes van voedsel te hergebruiken, belooft de keten. 'Zo hoef je oud brood niet weg te gooien: je kunt er zoete en hartige wentelteefjes van maken. En zuivel blijft veel langer goed als je de koelkast op 4˚C zet. Deze tips zijn te herkennen aan een nieuw icoontje dat "een hart voor recyclen" weergeeft.'

Plus doet op zowel landelijk als lokaal niveau al veel om voedselverspilling tegen te gaan, bevestigt Debbie Huisman, MVO specialist bij Plus: 'Pasta is een van de meest verspilde producten. Samen met Heinz helpen we consumenten daarom op maat te koken door een spaghettimeter van Joseph Joseph weg te geven. Niet alleen landelijkintensiveerde Plus een samenwerking met Voedselbanken Nederland, ook bijna alle ondernemers werken samen met een lokale voedselbank. En de Plus supermarkten in Winterswijk koken zelfs in de supermarkt met voedsel dat bijna over de datum gaat. Deze maaltijden lopen storm.'

Milieu Centraal geeft als voorlichtingsorganisatie veel praktische tips en adviezen om verspilling te voorkomen, nu ook aan Plus. 'Slimmer inkopen is er één. En je kunt ook onze Weggooitest doen, om na te gaan hoeveel voedsel je eigenlijk weggooit', zegt Mariken Stolk, communicatieadviseur Duurzame Voeding bij Milieu Centraal. 'Voor ons is het belangrijk dat onze tips en informatie zoveel mogelijk mensen bereiken. Door onze samenwerking met Plus bereiken we meer en andere consumenten. Wij zijn dus blij met de inzet van Plus en verwachten veel van deze samenwerking.' (PvWK)
  
 
 
Achtergrond MC
'Milieu Centraal is een onafhankelijke voorlichtingsorganisatie die consumenten praktische informatie biedt over milieu en energie in het dagelijkse leven; van afval tot zonnepanelen. Alle tips en adviezen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Een externe wetenschappelijke adviesraad is onderdeel van de kwaliteitsborging. Milieu Centraal werkt samen met maatschappelijke organisaties, bedrijven, overheid en media. Milieucentraal.nl wordt per dag tussen de 5.000 en 10.000 keer bezocht.'
(bron: MC)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken