Albert Heijn en EA sports gaan samenwerken

Albert Heijn en EA sports gaan samenwerken
  • Food-en-retail
  • 20 aug 2018 @ 15:12
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag de EA Sports FIFA 19 Champions Edition voor PlayStation 4 bestellen op ah.nl/fifa19. Vanaf 28 september is de standaardeditie van het spel ook verkrijgbaar bij meer dan 650 Albert Heijn-winkels.

De verkoop van FIFA 19 in de winkels van Albert Heijn is de eerste stap in een samenwerking tussen beide partijen. De FIFA 19 Champions Edition voor de Playstation 4 wordt dinsdag 25 september bij klanten thuisbezorgd. Drie dagen eerder dan de officiële releasedatum van de standaardeditie. Bij Albert Heijn maakt een aantal klanten kans om als eerste van Nederland het spel op 25 september om 00.01 uur thuis te ontvangen.

Strategie

Dirk Scholing, Country Manager Benelux bij Electronic Arts: ‘Wij zijn bij EA altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze producten toegankelijk te maken. Naast het aanbieden van de producten in de winkels, heeft Albert Heijn een sterk online platform dat perfect aansluit op onze strategie voor de toekomst. Dit is een goede start van een mooie samenwerking tussen Albert Heijn en Electronic Arts.’

Enige super

Marit van Egmond, commercieel directeur Albert Heijn: ‘Naast de dagelijkse boodschappen willen we onze klanten verrassen met andere producten en diensten zoals schoolspullen, tickets voor dagjes uit en nu ook games. We vinden het daarom fantastisch dat we FIFA 19 als enige supermarkt kunnen aanbieden en kijken uit naar de verdere samenwerking.’   

FIFA 19 wordt op 28 september officieel gelanceerd voor PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch™ en PC. De game bevat voor het eerst in de historie van de franchise de UEFA Champions League, Europa League en Super Cup.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken