Amsterdam Made Keurmerk maakt lokaal shoppen steeds makkelijker
- Food-en-retail
- 6 nov 2018 @ 09:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 6 nov 2018 @ 09:01
- Peter van Woensel Kooy
In het gloednieuwe Hotel Jakarta zijn voor de derde keer de 'Amsterdam Made Keurmerken' uitgereikt. Producten die door Amsterdam Made-makers volgens de voorwaarden binnen de metropoolregio geproduceerd worden, maken kans op dit begeerde certificaat.
De derde uitreiking was een bijzondere: maar liefst 26 bedrijven kregen het papiertje voor hun product in handen. Daarmee staat de teller op 54, en wordt het voor de consument steeds makkelijker producten van lokale makelij in huis te halen.
Groei
Onder het toeziende oog van de huidige Keurmerkhouders en de pers, werden de Keurmerken overhandigd. Onder de gelukkigen bevonden zich onder andere Stichting Eberhard voor Amsterdam met hun Eberhardkoekje, Mr Maria met hun Dick Bruna-lampen en The Knitwit Stable met hun Trek&Trees-collectie. Marit Timmerman, managing director van Amsterdam Made, is blij met de groei van het Keurmerk: 'Deze uitreiking laat wederom zien wat voor prachtige producten in de regio worden vervaardigt. Dat je kaas uit de regio kunt krijgen, is algemeen bekend, maar dat je zelfs je kleding, zeep en nachtlampje uit Amsterdam kunt halen, weten veel mensen niet. Juist daarom is het Amsterdam Made Keurmerk zo waardevol.'
De grenzen over
Tijdens het Keurmerkevenement in Hotel Jakarta werden tevens de nieuwe plannen gepresenteerd. Begin volgend jaar zal - een deel van de - collectie te koop zijn bij vooraanstaande Amsterdamse hotels. Zo kunnen toeristen écht mooie souvenirs voor thuis meenemen, van lokale makers. 'We willen niet alleen de inwoners van de stad laten zien wat voor moois er uit eigen stad te halen is, ook buiten de stadsgrenzen moeten maakproducten uit Amsterdam een podium krijgen. Via de hotellobby’s bereiken we een hele interessante doelgroep, de toerist', zo vertelt Timmerman. Onder andere de Conscious Hotels, Hotel V, Dutch Design Hotel Artemis en Vondel Hotels nemen het assortiment op in hun lobbyshop.
Duurzaamheidsexpert Marieke Eyskoot
Als kers op de taart betrad duurzaamheidsexpert Marieke Eyskoot het podium. Eyskoot heeft al ruim vijftien jaar ervaring op duurzaamheidsgebied en werd onder andere genomineerd voor de verkiezing Amsterdammer van het Jaar. Eyskoot heeft binnen Amsterdam Made een belangrijke rol gekregen in het verduurzamen van het Keurmerk. Met 54 Keurmerkproducten krijgt het Amsterdam Made Keurmerk steeds meer handen en voeten volgens de organisatie, binnen én buiten de stad. Een overzicht van alle Keurmerkproducten is te vinden op de website van Amsterdam Made. Hieronder het visuele overzicht met de nieuwe 'leden'.
(PvWK)
Over het Amsterdam Made Keurmerk
'Het Amsterdam Made Keurmerk is een kwaliteitslabel voor lokaal geproduceerde producten. De producten zijn te herkennen aan het Amsterdam Made Certified logo, dat Keurmerkhouders mogen voeren. Het Keurmerk is ontwikkeld op verzoek van de gemeente Amsterdam en in november 2015 officieel aangekondigd door Kajsa Ollongren, toenmalig loco-burgermeester van Amsterdam.' Meer info staat hier. (Bron: AMK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Dutch Design Hotel Artemis
- lokaal
- herkennen
- Vondel Hotels
- Marit Timmerman
- Mr Maria
- Amsterdam Made
- Made
- Amsterdam
- Conscious Hotels
- lampen
- Certified
- Eberhardkoekje
- kwaliteitslabel
- Hotel V
- Keurmerk
- Trek&Trees-collectie
- Dick Bruna
- The Knitwit Stable
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




