McDonald’s bezorgt 10.000 Big Mac’s per week
- Food-en-retail
- 31 jul 2020 @ 11:16
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerceFood
- 31 jul 2020 @ 11:16
- Lucas Boon
De omzet van McDonald's bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018, aldus de fastfoodketen zelf. De bezorgservice is inmiddels beschikbaar in 25 Nederlandse steden. De Big Mac wordt het vaakst besteld.
Hiermee plukt McDonald's naar eigen zeggen de vruchten van zijn strategie om in te spelen op de snelgroeiende bezorgmarkt. De fastfoodketen verwacht eind dit jaar 150 bestelpunten met de bezorgpartners Uber Eats en Thuisbezorgd.nl te realiseren, een verdriedubbeling ten opzichte van begin 2019.
Annemarie Swijtink, director marketing, communicatie en insights bij McDonald's Nederland, geeft aan dat McDelivery al lange tijd een prioriteit is voor het bedrijf. 'De bezorgmarkt is een enorme groeimarkt. Nederlanders laten graag hun eten bezorgen wanneer ze zin hebben in een lekkere maaltijd, maar niet willen koken. Met McDelivery spelen wij in op deze behoefte en dit wordt gewaardeerd. We bezorgen inmiddels ruim 10.000 Big Mac's per week.'
De bezorgservice van McDonald's is in 2020 versneld opgeschaald, aldus Swijtink. 'We zijn eind vorig jaar naast Uber Eats gaan samenwerken met Thuisbezorgd.nl. Samen met onze franchisenemers en bezorgpartners hebben we McDelivery in nog meer plaatsen kunnen aanbieden, waardoor we nu meer gasten een spontaan geluksmomentje kunnen bezorgen.'
McDelivery is inmiddels beschikbaar in 25 Nederlandse steden, het gemiddelde bestedingsbedrag per bestelling neemt toe en het gemiddelde aantal bestellingen per restaurant per week is in 2019 met 56 procent gegroeid, aldus McDonald’s. Hoewel de manier van bestellen relatief nieuws is, bestellen Nederlanders vooral de Mac-klassiekers: de Big Mac is het meest populair, gevolg door de Chicken Mcnuggets. Op Nieuwjaarsdag wordt het meest besteld.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers