KFC opent bezorgrestaurant in Hollandse molen

KFC opent bezorgrestaurant in Hollandse molen
  • Food-en-retail
  • 10 nov 2020 @ 15:00
  • 13799 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieMarketingFood

Vandaag lanceert KFC ‘The Mill’, een tijdelijk bezorgrestaurant in Rotterdam ter gelegenheid van de introductie van KFC's eerste typisch Hollandse snack: de spicy Zinger bitterbal.

De voormalige specerijenmolen ‘De Ster’ aan de Kralingse Plas is daarmee deze week terug te vinden in de Uber Eats app. Fijnproevers uit de regio Rotterdam kunnen de nieuwe snack tot en met 13 november via Uber Eats bij de Rotterdamse molen bestellen en thuis laten bezorgen. De lancering van KFC The Mill is de aftrap van de nationale introductie van de Zinger bitterbal in alle KFC restaurants tot het einde van het jaar. 

De pittige Zinger bitterbal is de eerste oer Hollandse snack van de Amerikaanse restaurantketen KFC. Maar KFC zou KFC niet zijn als er niet een draai aan de borrelhap wordt gegeven. Zo zijn de bitterballen op smaak gebracht met de welbekende pittige Zinger ingrediënten. Daarmee zijn het ‘s werelds eerste spicy gekruide kipbitterballen. De bitterballen worden geserveerd met een zoetzure mosterdsaus in buckets van drie, zes en achttien stuks. Vanaf vandaag zijn ze verkrijgbaar bij KFC The Mill en alle KFC restaurants in Nederland via de drive, bezorging of afhalen.

Trix van der Vleuten, CMO KFC Northern Europe, die ook in de aanstaande food&retail special van MarketingTribune (MT18, print) staat: 'We zien dat mensen traditioneel gezien graag bitterballen eten in de feestdagen periode. Door deze introductie hoeven mensen de deur niet uit om thuis met het gezin of virtueel met collega’s te borrelen. We brengen de bitterballen met KFC delivery graag naar je toe of je kunt ze ophalen in één van onze restaurants. Op die manier hoef je je favoriete snack in deze tijden niet te missen.'

Beter Leven
De Zinger bitterbal is de eerste introductie van KFC onder het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. KFC maakte al eerder stappen op het gebied van dierenwelzijn door als eerste fast food keten de Better Chicken Commitment te tekenen voor de Noordwest-Europese markt, waar Nederland deel van uitmaakt. 

Dirk Jan Verdonk, algemeen directeur World Animal Protection Nederland over de ster van het Beter Leven keurmerk voor dit nieuwe KFC-product: “KFC laat opnieuw zien een diervriendelijker aanbod belangrijk te vinden. Daar zijn wij als World Animal Protection Nederland blij mee. Steeds meer consumenten kiezen voor duurzamere producten met aandacht voor dierenwelzijn. Daar horen producten als deze met het Beter Leven keurmerk zeker bij.”

KFC The Mill
Om de introductie van de eerste bitterballen van KFC te vieren, opent KFC samen met molen ‘De Ster’ in Rotterdam tijdelijk een bezorgrestaurant via Uber Eats. In deze monumentale molen uit 1866 worden nog altijd specerijen gemalen. De keuze voor Rotterdam was eenvoudig, daar is het merk in 1972 aan de Bergweg gestart met de familie de Kok in Nederland. The Mill is tijdelijk het 78ste restaurant in Nederland. KFC The Mill is van 10 tot en met 13 november tussen 14:00 en 17:00 uur geopend exclusief voor bestellingen van de achttien Zinger bitterballen buckets met twee Pepsi Max en KFC mosterd.

Veilig en verantwoord
Veilig en verantwoord is voor KFC een prioriteit in alles wat ze doen. Zo zijn er contactloze bestelmogelijkheden via de KFC drives, afhalen in het restaurant en voor thuisbezorging. Dit is in lijn met de zeer strikte hygiëne protocollen die altijd al gehanteerd worden in de restaurants, zoals het zeer frequent handen wassen volgens strenge procedures.


Trix van der Vleuten, CMO Northern Europe en Mohammed Darabyou, Restaurant General Manager bij KFC


De molen...


En de presentatie van de Zinger bitterbal

Over KFC Nederland
'KFC Nederland is onderdeel van KFC Northern Europe. In Nederland zijn er nu 78 restaurants. Iedere dag wordt de kip door de KFC-koks vers bereid. Nog steeds naar het originele recept uit 1939 van oprichter Colonel Harland Sanders. Naast de focus op het product en het verder uitbreiden van het aantal restaurants, is er in de bedrijfsvoering veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van alle medewerkers.'

(bron KFC)

Over World Animal Protection
'World Animal Protection is een internationale dierenbeschermingsorganisatie. World Animal Protection beschermt dieren wereldwijd: wilde dieren, dieren in gemeenschappen, dieren in de vee-industrie en dieren in rampsituaties. De organisatie levert directe (nood)hulp, geeft voorlichting en lobbyt voor betere wetten en regels.'

(bron: WAP)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken